Gå till innehåll

Visa din telefon!


Manneman

Recommended Posts

  • 8 månader senare...
  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Köpte en Sony Xperia M5 för ett par veckor sedan som har det jag behöver vid mitt dagliga behov den har en toppenbra kamera den bakre är på 21,5 Megapixel den främre har 13 Megapixel och har mina favorit appar i den den som ni ser på bilden är svart men min är i guld den finns även i vit.

Sony Xperia M5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde allt utom windows phone$ var bannlyst?
:lol:


Har i år  införskaffat en iPhone 6s   32gb:

Den ska ersätta min nuvarande trotjänare  Sony Z3 Compact [android]
Jag har ändå kvar min ex-android som är den ganska udda ASUS PadFonen  [hybrid]
som dockas i en 10" platta med tillhörande tangentbord också

Sanslöst nöjd med min iPhone faktiskt. Trots att jag varit android-nörd sen 2009 ca. 
Den är slim, resursstark och användargränssnittet utklassar allt annat. 

Ser inte dum ut heller, har dock precis köpt 1  Qi-skal till den som gör att den går ladda trådlöst.
Den är ändå smäckrare relativt Sonyn. Batteritid på ca 5 dagar vilket är kalas.

Kan diktera till röst-programmet Siri  närsomhelst, göra påminnelser, skapa aktiviteter.
 

51We979ipcL.jpg

ladda ned (1).png

Här min egna färska screenshot. 
Mörk kolfiber-bakgrund och stilrent på startsidan.

Det mesta går som sagt initiera med röstkommandon, jag har även gjort knappar med arbetsflöden och lite roliga scripts.



 

Redigerad av .RIHTT
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMG_0995.PNG

Ja, då får man väl krypa till korset... påpekar, precis som i min signatur, att det är jobbtelefonen... eller för att kunna sköta jobbet, rättare sagt. Typen av jobb jag utför kräver närvaron av Mac Fan Boys.

Privata luren är fortfarande One Plus... fast 3:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, JoWa sade:

Rent och snyggt, men jag kan inte låta bli att undra varför du har lagt MediaMonkey och SoundCloud i en grupp, när det finns en ledig plats till höger därom. ;)

Jo om jag lägger till fler musikappar så lägger jag dem i Media jag vill inte en massa appar överallt på hemskärmen det blir så rörigt och det duger bra åt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Nicklas sade:

mobilen.png

På skärmen till vänster är Event Flow Widget agenda och på skärmen till höger är Google Keep widget för anteckningar. 

 

Nicklas har du också en Sony Xperia och i så fall vilken modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
Postad (redigerade)

Jag får nog hålla mig till Android 6.0 Marshmallow eftersom jag inte kommer att få Android 7.0 som jag gärna vill ha i min telefon 

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande Apple i jobbet... men nu när det är semester så används den privata mer flitigt. Uppgraderade mig nyligen till en ny... tröttnat på att alltid ligga efter med uppdateringar osv så jag slog på stort. Det blev en Samsung Galaxy S8

Screenshot_20170712-085357.png

Screenshot_20170712-085834.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Jag har som sagt en Moto G4 Play sedan juli i år. Den fungerar utmärkt och har ett rätt oförstört Android-gränssnitt, och är ren från påtvingade program från tredje part. Den utlovade uppdateringen till Android 7 (7.1) har dock inte kommit än. Nu har den 6.0.1, med säkerhetsuppdatering från 1 september (kom i går).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha använt Sony sen Windows Phone/Nokia Lumia inte längre var ett alternativ så är man tillbaka i Nokia stallet med en Nokia 8.

Kul eftersom man trodde att det var "kört" för varumärket, men nu är de tillbaka med android istället.

Gillar särskilt att de levereras utan förinstallerade appar eller så kallat bloatware förutom googles egna appar.

 

 

1.png

2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finska tillverkaren HMD Global köpte namnrättigheterna av Nokia det är därför det kommer nya telefoner bl.a. så släppte dem Nokia 3310 på nytt nu är Nokia 3310 3G på gång och det har släppts en drös olika nya Nokia telefoner med Android. Mer info om HMD Global här https://www.hmdglobal.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått från Sony Xperia M5 till Motorola Moto C Plus ville ha en telefon som har Android 7.0 från grunden och utan förinstallerat skräp som det brukar vara vid köp av olika telefonmodeller. Mer info om min nya telefon https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4287467 Har Sony telefonen kvar ska ha den i reserv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja, den duger åt mig, och 849 spänn var den klart värd. Om den bara får den utlovade uppdateringen någon gång. När jag köpte den, i juli, var den den i särklass billigaste telefonen på Prisjakt med (uppdatering till) Android 7.1. Nu kostar den mer, men är ändå den billigaste med Android 7.1 på Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s340610888&o=produkt_pris_inkmoms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...