Gå till innehåll

Visa din telefon!


Manneman

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hela namnet är Always-On Mail, vilket är programvaran från Seven Networks för synk med Lotus Notes. Synkar mail, kalender och adressbok, men jag synkar bara mailen. Arbetsgivaren står för det. Man kan lägga till 5 egna konton, Gmail osv.

Har du någon idé om hur jag kan föra över kalendern från Sony Ericsson Sync till X10?

Med P1:an synkade jag mot Outlook, men det har inte X10 stöd för. Synkade därför över kalendern från P1 till Sony Ericsson Sync, men sen kommer jag inte vidare med att få över till kalendern i X10. Sony Ericsson Sync nås från PC Companion i datorn.

Har inte testat själv, men hittade detta...

You can export your contacts from outlook to googlemail. In outlook go - File, Export, export to a file, CSV file(DOS), select contacts, name it, save it.

Then log into your Gmail on the web, click contacts, import, select the csv file you just saved, and import them into your Googlemail contacts.

Then on your X10 go into settings, data sync, select sync app, select google and then sync and they should come down. Worked for me

Note - If you delete on phone and sync it deletes on google and likewise so always good to save that back up.

Havent tried but If you want your calendar I think you can download 'google calendar sync' which will sync your outlook calendar with your google account.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Har äntligen moddat min iPhone med det nya iOS 4. Det tog lite tid innan alla uppdateringar kom till de apps jag använder för moddning. Men nu är det äntligen klart.

post-738-082109000 1277899907_thumb.jpg

Matte Nano modifierad av mig för att passa iOS 4

Mappar gjorda av mig.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Sony Ericsson Satio ej modifierad/hackad.

Ser ut att bli lite värme och sol till helgen (Stockholm).

post-591-1271863001,02_thumb.png

hej har köpt en satio också igår hur fick du in vädret så som på bilden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar .en fråga till jag har en hotmail adress skulle vilja kolla mina hotmail i min mobil sökt men får inte till det vet du något om detta

Var inte rädd för att starta en ny tråd gällande frågor kring mobiler. Trevligare än att få en Styling-tråd till något annat än vad det är.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Förmodligen inte vad ni har väntat er, men här är min...! :D Nokia 5210 (Nokias svar på Erikssons jobbnalle "Hajfenan")

Tänkte fråga varför jag inte ser din telefonbild. Den finns med som kod när jag skriver det här inlägget. Själv har jag en LG U890 som jag nyligen dammade av. Jag tror att den kan lite mer än min gamla trotjänare Nokia 6060. Framförallt tycks den ha bättre mottagning i alla lägen. Fotat med min arbetstelefon en Sony Ericson med CyberShot som jag aldrig gillat.

post-5251-027028400 1283516153_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga varför jag inte ser din telefonbild.

Jag länkade bilden direkt från en annan sajt... vilken verkar vara nere... kanske för gott!

Nu har jag skickat upp en bild direkt på forumet istället, så nu ser du den! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min senaste köpta var Nokia 2220 Slide köpt på onoff upplåst där man kan ha sitt kontantkort. Jag har Comviq kontantkort. Så här ser den ut om ni så undrar varför den är i rosa så fanns den bara i den färgen. Hot Pink är färgtypen.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Från HTC Desire med Android 2.2

Med LauncherPro, Power Control Plus, Digital Clock Widget, CalWidget, Snowstorm.

post-9955-062886000 1289093113_thumb.jpg

Smyger in ett tips också. PowerAmp är en grym musikspelare, 10 bands EQ gör enorm skillnad!

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Android verkar ganska lätt att modda?

Ja det krävs ingen raketforskare till det inte. Har inte ens rootat min, gör man det kan man säkert göra ännu mer.

Det finns en drös homescreens (grunden för UI'et så att säga, some ersätter t.ex HTC Sense) att välja på där LauncherPro nog är den mest avancerade. Sedan är det lätt att byta bakgrunder, ikoner (vanliga png bilder), bestämma hur många ikoner per sida och en massa annat. Widgets finns det hur många som helst och många av dem ger bra möjligheter att anpassa utseendet så man kan passa ihop den med resten av sitt UI.

Det var betydligt krångligare att ta en enkel screenshot på Desiren eftersom jag inte rootat luren. Var tvungen att installera Android SDK, Java SDK och extra drivrutiner på datorn och sedan ansluta luren via USB i ett debugläge man hittade långt ner i någon meny och bla bla bla.. :)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smyger in ett tips också. PowerAmp är en grym musikspelare, 10 bands EQ gör enorm skillnad!

Har inte ens rootat min, gör man det kan man säkert göra ännu mer.

Det var betydligt krångligare att ta en enkel screenshot på Desiren eftersom jag inte rootat luren. Var tvungen att installera Android SDK, Java SDK och extra drivrutiner på datorn och sedan ansluta luren via USB i ett debugläge man hittade långt ner i någon meny och bla bla bla.. :)

PowerAmp är given.

Root inget för mig.

En enkel screenshot gör du med MyPhoneExplorer. Du behöver inte ens ansluta telefonen, utan klickar bara få Funktioner -> Skärmdump och debugläge på telefonen.

Edit: Vi kanske skulle ha en Android-tråd?

Lovar att nästa post i denna tråd kommer en skärmdump.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Root inget för mig.

En enkel screenshot gör du med MyPhoneExplorer. Du behöver inte ens ansluta telefonen, utan klickar bara få Funktioner -> Skärmdump och debugläge på telefonen.

Edit: Vi kanske skulle ha en Android-tråd?

Lovar att nästa post i denna tråd kommer en skärmdump.

Nej jag vill inte heller roota. Tycker att så länge jag inte gjort det kan jag skylla allt jag ställer till med på tillverkaren som inte spärrat känsliga saker tillräckligt. ;)

Hade MyPhoneExplorer inne en kort sväng men missade tydligen det med screenshot, eller så funkar det inte med just HTC/Desire. Alla guider jag sett har beskrivit det sätt jag gjorde. MPE hade inte direkt något annat jag var i behov av så jag tog bort det igen, men får kanske undersöka det igen då.

Eftersom det var Manneman som bjöd in till diskussion med sin fråga får han äran att städa bort detta om han tycker det blev för mycket offtopic. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte ens rootat min, gör man det kan man säkert göra ännu mer.

Vaa, skall man plantera smarttelefonerna numera? :P Och vad använder du för gödningsmedel för att den skall växa sig stark med nya appar? Själv väntar jag på min nya - VÄLDIGT otåligt. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Nu har det varit tyst här för länge. :)

Har skett lite små kosmetiska förändringar här, lite mer nedtonat, snällt mot batteriet.

Det som syns på startskärmen är LauncherPro med Power Control Plus, TypoClock och Snowstorm.

Bakgrunden och dockan har jag själv moddat, de 4 ikonerna är standard LauncherPro,

post-9955-0-66898700-1294435797_thumb.pn

Under huven är det inte mycket som är sig likt. Luren är rootad och S-OFF, ny HBOOT, ny recovery och slutligen ny ROM i form av Oxygen som är byggd på Android 2.3.1. Det enda jag saknar nu är att få notificationfältet högst upp att ha transparent bakgrund men det verkar hopplöst krångligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ååååå.... så jäkla snyggt, Nicklas! Du sparkade liv i tråden med besked! Nästan så man blir sugen på en Android... :P

Bidrar med min egen:

Ikoner: "Epitome" Många har jag gjort själv med PSD-mall från iPhaze

Låsskärm: Egen moddning av bl a "Glasklart"

Mappbakgrund: "Dark Wood"

post-738-0-27399000-1294476364_thumb.png

//Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel screenshot gör du med MyPhoneExplorer. Du behöver inte ens ansluta telefonen, utan klickar bara få Funktioner -> Skärmdump och debugläge på telefonen.

Tack för ett bra telefontips! Nu åker PC Companion inte ut ännu!

Skärmdump verkar lite knepigt med Xperian! USB ej ansluten = Fel, samma om man kör via WiFin!

:D Skärmdump!Helt omoddad telefon!

post-10900-0-57617700-1294591268_thumb.j

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...