Gå till innehåll

Visa din telefon!


Manneman

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Idag hämtar jag ut min Xperia ARC

Lycka till.

Ett tips, hämta Invisible Lock Widget och installera. Ett lätt klick eller bara nudda under WiFi-ikonen på min bild och telefonen går ner i lås/skärmsläckläge. Tycker att den lilla knappen på ovansidan är för liten och bjuder på för hårt motstånd.

Naturligtvis också installera Tapatalk Forum App, för att kunna läsa/svara i detta forum. Tyvärr är texten AlltOmWindows lite för svag på Widgeten, men AoW-ikonen är tydlig.

post-591-0-16594200-1302881084_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min HTC Hero med pepparkaksromen 2.3 rullande.

Jag kan inte minnas att jag kört luren med HTCs standard någon gång mer än första uppstart.

Just för Hero så har vi då en svensk snubbe Elelinux som fixar kanonromar.

Mycket populär även hos XDA

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=512

Sen tycker jag inte man ska vara rädd för rommar samt Googles SDK..... bara att man läser på lite och är beredd att det inte bara är att klicka hejvilt.

Men nu blir det nog en HTC Sensation.... :lol::D

http://www.engadget.com/2011/04/12/htc-sensation-first-video-hands-on/

EbmRy.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt in en ny i min Hero, som jag bara har för test och lek. Körde 2.2 ett tag och har även testat samma som dig, Plun... men jag finner denna moddade 2.1 Sense absolut bäst... dessutom flyter den på riktigt bra. Hästlängder bättre än original-ROM (2.1)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1003381

// Mange

post-738-0-28070600-1302888355_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt in en ny i min Hero, som jag bara har för test och lek. Körde 2.2 ett tag och har även testat samma som dig, Plun... men jag finner denna moddade 2.1 Sense absolut bäst... dessutom flyter den på riktigt bra. Hästlängder bättre än original-ROM (2.1)

Jo jag har själv kört flera Sense-romar men blir aldrig riktigt nöjd. Heron är för klen IMHO.

Däremot är jag mycket nyfiken på kommande Sense 3.0 som "Sensation" kommer att köras med.

Utmaningen med Sensation är att 5500-6000 kr kanske är för saftigt för en lur... sedan är den lite för stor... måste "känna" på den när den finns i affär. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sedan den 17 mars denna mobil den heter Samsung GT-S5230 och den ser ut så här: http://bebefore.com/ci/2114/samsung-gt-s5230-1__resized400.jpg Den har det som jag behöver hört talas om Widgets? denna mobil har det och det är 3" touchskärm och kameran tar bilder i 3,2 Megapixel. Kan lyssna på musik, surfa sms:a m.m. På tal om Widgets är det nån här som är bra på och finna Widgets till min Samsung GT-S5230 (Helst gratis om det finns).

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Dags att kicka liv i tråden...

Jag har lekt lite med HTC Desire HD. Har just uppgraderat till en moddad ROM med Sense 3.0 och blev sååååå nöjd. I botten ligger Android 2.3.4...

// Manneman

Har du 4G där du bor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt senaste nyköpta och min första Android mobil, har lämnat min förra Samsung mobil bakom mig och vill visa upp min nyaste som jag köpte i onsdags. http://www.samsung.c...tail&returnurl= fast den köpte jag på Expert för ett bra pris. Upplåst och där har jag mitt kontantkort som är Tele2/Comviq.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga hur funkar Market för jag måste ha ett google konto för att jag ska komma in på den sidan.

//DAson

Instämmer med Nicklas! Men för att ha app-brain måste du ändå ha ett googlekonto (då Market används ändå).

Klicka bara på Market och lämna dina uppgifter. Väl inne i Market så söker du efter Appbrain och väljer att installera det. När det är klart så lämnar du Market och klickar på Appbrain-ikonen. Fyll i dina gooleuppgifter där också och sen synkar du. Via Appbrain får du alla befintliga uppdateringar betydligt snabbare än via Market.

Att jämnföra: Du har en ny Android-telefon. Klicka på Market och välj Mina Apps. Market kommer hitta 2-3 uppdateringar. Gör du samma sak på Appbrain kommer den att hitta minst det dubbla antalet uppdateringar. Alla uppdateringar kommer så småningom synas inne i original Market men det kan ta flera dagar.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google konto är mitt GMail som jag loggade in med fixade hem chattklienten Messenger WithYou som är Windows Live Messenger. Det finns hur mycket som helst till Android. Har inte kollat alla mina funktioner än. Kul med en helt ny mobil!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när man gjort allt som Manneman förklarade så ypperligt, så är det att föredra att sitta och browsa apps från datorn genom att surfa till appbrain.com. Väl där och inloggad på ditt appbrain konto så installerar (eller avinstallerar) du lätt appar du hittar genom ett musklick. Att browsa apps på den lilla mobilskärmen gör jag bara i nödfall.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju visa upp den lite tydligare på hur min Samsung Galaxy 5 I5500 ser ut, här har ni den. Inte direkt innehållet i min mobil!

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Har nu idag köpt en ny och en enkel mobil en Nokia C1-01. Mer info se här: http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/c1-01/specifikationer/ Är som sagt en mycket van Nokia användare och har haft det märket ganska länge. Jag kanske behåller Androidmobilen som reserv eller så säljer jag den billigt! Jag använder inte alla dess finesser som Samsung har mobilt internet ibland sms.ar för det mesta ringer också. GPS funktionen använde jag aldrig. Jag är inte lika inbiten som ni som är en van Android ägare.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

verkar inte hända så mycket i den här tråden. Här är i alla fall hemskärmen på min HTC Sensation

Screenshot_2012-05-14-18-13-47.png

Den är (givetvis) rootad, kör för tillfället OrDroid (en rom med android 4 och sense4) på den och ett tema med mycket rött i, jag älskar rött! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...