Gå till innehåll

Visa din telefon!


Manneman

Recommended Posts

  • Svar 154
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

  • 4 månader senare...
  • 1 månad senare...

Inte så mycket har hänt… Samma telefon och Android-version (4.1.2). Använder fortfarande Google Nu Snabbstart. Tycker att det är bättre än Samsungs jox. Gillar grupperade genvägar, och att man inte tvingas ha fler ”sidor” än man använder. Nu har jag två. Gruppen ”Webb” är en samling internetgenvägar. För två veckor sedan uppdaterades Google, vilket gav ett mer Android 5-liknande gränssnitt. Swedroid skrev om det: Google Now Launcher ger nu Lollipop-look till äldre Androidversioner

 

Med uppdaterat gränssnitt, Google Play-tjänster som uppdaterar delar av systemet, och uppdaterade program, känns (och är) Android 4.1.2 från oktober 2012 inte så föråldrat som man lanseringsdatumet får en att tro. Jag skulle dock inte tacka nej till en nyare version, och när nya program(versioner) inte längre stöder 4.1 blir det mindre roligt. Google Nu Snabbstart finns för 4.1–4.4. Det är dock rätt många som använder 4.1.x, så det dröjer nog innan stödet försvinner.

 

post-7701-0-13805100-1422517765_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa tycker du Google Now cards och röstsökningen är något att ha i Sverige än? 

Personligen känner jag inte att jag har mycket nytta av korten i min vardag och röstsökning på skånsk-engelska funkade inget vidare sist jag testade. Men de kan ha blivit bättre sedan dess. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stängde faktiskt av korten kort efter installationen, så jag vet inte om de duger till något. Det var endast gränssnittet jag var intresserad av, och så har det förblivit. Röstsökning är heller inget för mig. Jag söker inte så mycket med telefonen och skulle helst ta bort sökrutan, men det tycks inte vara möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då tänker vi nog ganska lika. Less is more. 

 

post-9955-0-53258800-1422565327.png

 

Standard LG G2 launcher. Väntar på Lollipop uppdatering som förhoppningsvis kommer snart. 

 

Till vänster har jag en skärm fylld med Business Calendar som visar kommande händelser. 

Till höger har jag en skärm fylld med Google Keep anteckningar. 

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stängde faktiskt av korten kort efter installationen, så jag vet inte om de duger till något. Det var endast gränssnittet jag var intresserad av, och så har det förblivit. Röstsökning är heller inget för mig. Jag söker inte så mycket med telefonen och skulle helst ta bort sökrutan, men det tycks inte vara möjligt.

Sökrutan (Google) får du bort om du pinchar ihop skärmen, som för att ändra sidor. Då kan du dölja den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Postad (redigerade)

Mitt senaste köp en Huawei Ascend Y550 den ser ut så här http://consumer.huawei.com/en/mobile-phones/features/ascend-y550.htmden har Android 4.4 KitKat jag tycker den funkar bättre än mina förra telefoner och denna fick det bli och till ett bra pris. Min förra telefon var en Huawei Ascend G740 och hade Android 4.3 Jelly Bean. Nya telefonen har 4,5" skärm och kameran är på 5 MP och tar fina bilder intern lagring är 4 GB men jag har ett minneskort på 32 GB så jag klarar mig för min musik och för mina bilder. 

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Min nuvarande mobil som jag har haft runt 5 månader. Nokia Lumia 735 (Grå):

http://www.microsoft.com/sv-se/mobile/telefon/lumia735/

 

Visst har man funderat lite på Android, men med Windows 10 runt hörnet så vill jag nog stanna kvar och kolla hur det blir.

 

Sen har jag en extra Samsung som jag har med mig i situationer när jag vill ha nåt litet i fickan med refillkort, i krogmiljöer där saker kan bli stulna m.m..:

http://www.samsung.com/au/consumer/mobile-phone/mobile-phone/mobile-phone/GT-E1150TSIXSA

 

Såna börjar bli svåra att få tag på, fällbara telefoner förutom Doro.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Och nu till mitt senaste köp Huawei P8 lite en telefon som har en 5" skärm, Android 5.0 Lollipop, 13 MP kamera, 8 kärnig CPU på 1,2 GHz, 2 GB Ram, 16 GB intern lagring och har stöd för dubbla simkort + alla möjliga finesser läs mer här http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/p8lite/index.htm

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Köpte en bra telefon som jag är nöjd med den heter Huawei P8 lite och den finns på bild i ett annat inlägg. Jag använder mitt Comviq kontant i den. Nya Samsung telefonen du har är väl dyr.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sista Samsung telefon innan Huawei var en Samsung Galaxy Trend Plus och efter det har det bara varit Huawei telefoner den första var en Huawei Ascend G740. Den andra var Huawei Ascend Y550 den har jag mitt Telia refillkort. Och min tredle är Huawei P8 lite som jag är nöjd med köpt på Elgiganten i somras.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Så här ser min smartphones hemskärm ut eget wallpaper från Zedge Galleri fick nytt utseende efter en mjukvaru uppdatering. Har som sagt snabb åtkomst till Kamera, Galleri och Musik med MediaMonkey.

post-7770-0-04423800-1458313622_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Det händer inte så mycket här. Alltjämt Galaxy Note från 2011 med Android 4.1.2 och Google Nu Snabbstart.

 

post-7701-0-41528900-1460963725_thumb.jp

 

Två genvägsgrupper, med Gmail- respektive Wikipedia-ikonen främst.

 

Börjar dock överväga att byta till en ny telefon, trots det fina skal jag nyss köpte för 19:99. :D Skulle vara en Nexus, men de senaste modellerna är för stora. Nexus 5 (ej 5x) är nog den största jag kan godta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...