Gå till innehåll

Streaming av musik hackar


llejkregor

Recommended Posts

Hjääälp min dator tar en otroligt lång tid att ladda ner fungerar perfekt annars. När datorn laddar ner musik t.ex så laddar den spelar lite laddar ner igen osv det tar en enorm lång tid att få hem program. Någon här som kan ge ett tips vad som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skriver "ladda ner"... menar du då strömmande filer? Jag får känslan av ditt inlägg att det är under pågående uppspelning av dina filer som det går sakta...

// Manneman

Hej Mannemann ja det stämmer vad du säger datorn hakar upp sig hela tiden under pågående uppspelning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att säga vad det kan bero på. Hur fungerar det om du laddar hem filer från nätet? Kör ett test på denna sidan och se vad du får för värden: http://speedtest.net/

Är din dator uppdaterad? Inte bara via Windows Update utan Flash, Java osv...

// Mange

Hej Mange gjorde testet som du rekomenderade Download 0,26 Mb/s Upload 0,11 Mb/s en Mp3 fil på 5Mb 3min, ett videoclip på 35 Mb 18 min, Movie på 800Mb 415 min, uhhh detta är inte bra. Tyvärr är jag en idiot när det gäller datorer, har precis gjort en recover för en vecka sedan och trodde det skulle lösa problemet men icke, kollade just om jag hade prgrmmen du talade om men kan inte se att de ligger i min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, med de värdena så är det inte konstigt att det går segt. Vad har du för anslutning till nätet? Vad betalar du för är väl en bättre fråga. Finns det oangelägenheter med din leverantör så ska du abslolut kontakt dem... jag menar om du inte får den hastighet du betalar för.

Med de siffrorna du anger så verkar det som du har ADSL med typ 0.5 mbit/s... tyvärr räcker inte detta långt idag, speciellt då nätet har blivit tyngre de senaste åren.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, med de värdena så är det inte konstigt att det går segt. Vad har du för anslutning till nätet? Vad betalar du för är väl en bättre fråga. Finns det oangelägenheter med din leverantör så ska du abslolut kontakt dem... jag menar om du inte får den hastighet du betalar för.

Med de siffrorna du anger så verkar det som du har ADSL med typ 0.5 mbit/s... tyvärr räcker inte detta långt idag, speciellt då nätet har blivit tyngre de senaste åren.

// Mange

Ja Mange men datorn har fungerat klockrent innan när det gäller musik Jag har telia ADSL idag och tror den ligger på 3 Mb/s, men det är nog som du säger, jag ska kontakta Telia det är kanske där felet ligger. Tack för din hjälp, ska ringa genast till dom. Jag hör av mej och berättar resultatet.

Kjell-Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mange Ja det låg hos Telia, en uppdatering av boxen avhjälpte det hela, nu fungerar det perfekt. Tack för tipset du är en Ängel.. Tydligen en annan trådlös som också störde mina signaler så det är också åtgärdat.

Kjell-Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...