Gå till innehåll

Hur konvertera video så att det går att spela på iPhone?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Vad som är enklast och snabbast vet jag inte, men jag skulle göra ett försök med Format Factory

iPhone stöder

Videoformat som stöds:

H.264-video, upp till 1,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor/sekund, Low-Complexity-version av H.264 Baseline Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov; H.264-video, upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor/sekund, Baseline Profile upp till nivå 3.0 med AAC-LC-ljud upp till 160 kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov; MPEG-4-video, upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bildrutor/sekund, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov.

http://www.apple.com/se/iphone/specs.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag enklast/snabbast för att kunna ladda över en WMV-fil till min iPhone?

Som sagt antingen använda ett program för att konvertera WMV filer eller kanske köra in nån app från app store som gör att du kan spela upp filerna om detta nu är möjligt vet jag inte...

Här kommer ett freeware program till:

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Format Factory är klart bäst... där har du två fördefinierade kvalitéer för film i iPhone. Naturligtvis är den med högst skärmupplösning bäst. Efter det är det bara att lägga till i biblioteket i iTunes och sen synka dem med telefonen.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

På FormatFactorys hemsida står det "OS requirements: All 32 windows OS", jag antar att de menar att det inte funkar på 64bitars windows?

Om det funkar, finns det färdiga "mallar" för annat än iPhone? Mer specifikt HTC Desire eller någon annan lur med 800x480 upplösning och kraftfull processor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står fördefinierat HTC Dopod 800*480 mpeg4 samt HTC Dopod 800*480 avc... det finns en hel radda andra upplösningar för just HTC Dopod, så jag misstänker att det ska funka fint för HTC´s Androidlurar

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört med Format Factory ett tag nu och det gör jobbet galant, stort tack för tipset! :)

PS. Offtopic jag vet, men nu har jag lyckats få igång WLAN i hemmet på min iPhone. Det visade sig att jag ställt in routern på "n-standard only"... ändrade till g+n och då fungerar det lite bättre :D DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört med Format Factory ett tag nu och det gör jobbet galant, stort tack för tipset! :)

PS. Offtopic jag vet, men nu har jag lyckats få igång WLAN i hemmet på min iPhone. Det visade sig att jag ställt in routern på "n-standard only"... ändrade till g+n och då fungerar det lite bättre :D DS.

Ännu mer off-topic: snart dags för en Jailbreak? Har kommit en ny nu som gör jobbet så galant det bara går. Bara att avinstallera om man behöver gå till verkstad med den... Jailbreaken tar 2 minuter... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mer off-topic: snart dags för en Jailbreak? Har kommit en ny nu som gör jobbet så galant det bara går. Bara att avinstallera om man behöver gå till verkstad med den... Jailbreaken tar 2 minuter... ;)

En sak i taget, måste utforska "alla" appar först ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst jens.p

Hur gör jag enklast/snabbast för att kunna ladda över en WMV-fil till min iPhone?

Vadan detta? Jag var säker på att du körde en HTC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...