Gå till innehåll

trådlös router ange - bytta lösenord


Recommended Posts

Hej - använt d-link router i flera år och väldigt nöjd med den men den gick sönder och nu använder jag Belkin och jag är rätt nöjd med den, inte lika nöjd som med dlink men ändå=)

på dlink har jag kunnat bytta lösenord till $2_2 men när jag försöker bytta det till Belkin router också så står det: Invalid Characters,

varför funkar det på dlink men ej på Belkin? hjälp snälla.

tack.

Redigerad av Andreas_
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte helt säkert hur det är med din Belkin men många routers godkänner inte specialtecken, utan man måste hålla sig till siffror + stora och små bokstäver (å, ä, ö kanke inte heller fungerar). En klar brist, men inget man kan göra något åt.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte helt säkert hur det är med din Belkin men många routers godkänner inte specialtecken, utan man måste hålla sig till siffror + stora och små bokstäver. En klar brist, men inget man kan göra något åt.

jaha för på dlink så kunde jag bytta till alla bokstäver jag ville, men menar du att det ej går på Belkin att bytta till $2_2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha för på dlink så kunde jag bytta till alla bokstäver jag ville, men menar du att det ej går på Belkin att bytta till $2_2

Ja du måste välja ett annat lösenord. Det är troligen dina tecken $, &, # och _ som inte fungerar... om inte alla så i alla fall något/några. Välj istället ett lösenord som består av slumpvis stora och små bokstäver samt siffror. Det bör vara minst 8 tecken. Exempel: b6GTk4dr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju olika program i de två routrarna och det medför att de inte fungerar på samma sätt. Programmen är helt enkelt gjorda så att de accepterar olika tecken i lösenordet (verkar det som). Men du kan ju alltid ta kontakt med Belkins support och höra vad de har att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spår av d-link's installationsprogram. ?

vad snackar du om?

behövs ingen installations-program använde dlink router bara satt i strömen och började surfa och satte lösenord på det,

vad har det med det här att göra som jag frågade om Belkin ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad snackar du om?

En bättre ton i forumet tack!

Du har fått beskrivet i flera svar vad som gäller. T ex en D-link´s firmware tillåter ÅÄÖ eller andra specialtecken... en Belkin gör det inte. Det finns inget du kan göra åt saken. Det är bara att hitta på ett nytt lösenord och sen konfigurera dina datorer med det nya lösenordet.

Jag bytte nyligen från en Netgear till Asus och stötte på samma sak.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad snackar du om?

behövs ingen installations-program använde dlink router bara satt i strömen och började surfa och satte lösenord på det,

vad har det med det här att göra som jag frågade om Belkin ?

Frågar Du efter hjälp, eller skriker om vargar.

Många försöker att hjälpa så gott det går med gissningar.

Väldigt tunt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TweekiE

@manneman, sen när blev "vad snackar du om" något otrevligt? det är typ samma som "vad menar du"

Jag måste säga att moderingen här är överdriven.

Förlåt för att jag gick ot, kunde bara inte låta bli. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...