Gå till innehåll

Norton är en skandal för Win7


Gäst jens.p

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Norton säker ingen dator from årgång 09

Det är helt riktigt,iaf när det gäller antivirus. Möjligen om man kör full system scan och har flera diskar och mängd data och det tar ett tag att scanna igenom allt så kan själva surfandet bli segt efter ett tag. Att sidor tar längre tid att ladda men inget som då heller egentligen stör en och man märker oftast det inte förens om det kanke hållit på scannat ett bra tag.

Nis 2010 är extremt förbättrad på alla sätt vad gäller prestandan. Även vad gäller installationen som bara går på några sekunder numera. På första sidan där det står CPU och Norton så ligger det sällan över 12-15% vid full system scan. Annars sällan över 2-4%. Vet inte exakt vad det visar egentligen, speciellt då Norton" delen men antar det är om användning/prestanda eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 månader senare...

Ursäkta att jag lägger mej i, men jag har till dags datum bara hittat ett program som faktiskt INTE sänker min dator.

MS security essential.

W7 är bra mycket snabbare nu än när jag hade diverse olika av prog installerade (Inkl. Panda) Fördelen jag hade med Panda var att jag kunde "låsa" startsidan, det går tyvärr inte i MSSE.

Alla får ha sin favvo, jag har min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag lägger mej i, men jag har till dags datum bara hittat ett program som faktiskt INTE sänker min dator.

MS security essential.

W7 är bra mycket snabbare nu än när jag hade diverse olika av prog installerade (Inkl. Panda) Fördelen jag hade med Panda var att jag kunde "låsa" startsidan, det går tyvärr inte i MSSE.

Alla får ha sin favvo, jag har min.

Om du vill kunna låsa din startsida kan jag rekommendera Anvir Task Manager. Den kan låsa startsidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...