Gå till innehåll

Windows Live Kontakter offline?


Recommended Posts

Har precis registrerat ett nytt Windows Live konto (bytte från @hotmail.com till @live.se) men varför listan över kontakterna som har mig på sin kontakt lista tom?

Ni vet den där Vilka användare har min på sina kontakt listor? Den är helt tom? Även att de har addat min nya msn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

troligen så måste det väl till ngn form av bekräftelse mellan dig och dina vänner, se lägg till Kontakt i Messenger!

Innan det funkar!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

troligen så måste det väl till ngn form av bekräftelse mellan dig och dina vänner, se lägg till Kontakt i Messenger!

Innan det funkar!

Mvh

Mats H

"Visa en avisering när användare lägger till mig i sina kontakt listor" är ikryssad men mig veterligen när någon har addat mig så har aviseringen inte kommit upp alls.

Och listan "Vilka användare har mig på sina kontakt listor" är fortfarande tom, så jag ser inte vilka som har mig på kontakt listorna :(

Jag importerade alla mina gamla kontakter från mitt gamla hotmail konto till det nya live kontot, så jag skickade inga inbjudningar manuellt själv eller vad man ska säga utan de lades till i Windows Live automatiskt vid importen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du kollat på webben, på Windows Live, ditt konto, hur det ser ut där?

Sedan detta, verktyg>alternativ>sekretess>'Vilka användare har lagt till mig i sina kontaktlistor?'

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du kollat på webben, på Windows Live, ditt konto, hur det ser ut där?

Sedan detta, verktyg>alternativ>sekretess>'Vilka användare har lagt till mig i sina kontaktlistor?'

Mvh

Mats H

?

vad menar du?

navigeringen på sidan (hotmail.com) är svår navigerad som sjutton...

vart hittar jag: verktyg>alternativ>sekretess>'Vilka användare har lagt till mig i sina kontaktlistor?'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

vad menar du?

navigeringen på sidan (hotmail.com) är svår navigerad som sjutton...

vart hittar jag: verktyg>alternativ>sekretess>'Vilka användare har lagt till mig i sina kontaktlistor?'

Messenger, översta raden, klicka på Verktyg, alternativ, sekretess

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står bara Messenger >>> Logga in på messenger (Webb) och Logga in automatiskt från den här platsen ?

Logga in på Messenger (Webb) funkade inte alls...

Starta Messenger, klicka på Verktyg, översta grå raden.

Om den inte syns, klicka på ikonen längst till höger om Sökrutan, dra ner musen så att Verktyg markeras, klicka i den nya rutan, Alltid överst.

gå vidare till Alternativ, sedan Sekretess.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Starta Messenger, klicka på Verktyg, översta grå raden.

Om den inte syns, klicka på ikonen längst till höger om Sökrutan, dra ner musen så att Verktyg markeras, klicka i den nya rutan, Alltid överst.

gå vidare till Alternativ, sedan Sekretess.

Mvh

Mats H

På webben är alla kontakter med i adressboken eller vad man ska säga, men listan över vilka kontakter som har mig är tom fortfarande.

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Alltså eftersom du har importerat dem och inte lagt till dem i din NYA kontaktlista har dem ju inte blivit ombedda att acceptera dig / lägga till dig till sin lista.

Alltså står alla som offline och dem har inte dig på sin listan eftersom dem inte vet om din nya adress.

Jo ett par har hittils hunnit adda mig, de är ju de jag ser som online nu inte sant? Och jag har gett de andra min nya msn...

Och det är de som hunnit adda mig som inte syns i listan vilka som addat mig på sina kontaktlistor.

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo ett par har hittils hunnit adda mig, de är ju de jag ser som online nu inte sant? Och jag har gett de andra min nya msn...

Och det är de som hunnit adda mig som inte syns i listan vilka som addat mig på sina kontaktlistor.

Ditt antagande är korrekt! :)

Som grädde på moset kan du alltid kika på detta!

http://www.windowssecrets.com/2010/04/22/01-Hotmails-social-networking-busts-your-privacy

Dina inställningar, på engelska!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt antagande är korrekt! :)

Som grädde på moset kan du alltid kika på detta!

http://www.windowssecrets.com/2010/04/22/01-Hotmails-social-networking-busts-your-privacy

Dina inställningar, på engelska!

Mvh

Mats H

Har suttit ett tag med det där nu, typ bockat av allt eller satt det på privat. Man lämmnar ju ut sig rätt duktigt på Windows Live :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit ett tag med det där nu, typ bockat av allt eller satt det på privat. Man lämmnar ju ut sig rätt duktigt på Windows Live :)

Ja det var inte lite!!

Lycka till nu med MSN!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...