MadeByMe Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Har ett problem som kommer och går. Det är Windows Media player (wmplayer.exe) som ibland upptar väldigt mycket processor kraft. ibland ligger den på 90%, vilket är grymt jobbigt. och då använder jag inte ens programmet. Stänger av wmplayer med aktivitethanteraren men startas upp igen då automatiskt. Stänger av igen, och då startas det igen. Använder inte wmplayer, bara VLC. men när jag lyssnar på radio så behöver jag vmplayer så kan inte avaktivera det. Händer precis nyligen att den gick upp i 97.. kunde inte göra ett skit, startade om, då hoppa den igång igen och drog cpu kraft Någon som vet varför vmplayer beter sig så här och kanske har en lösning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 (edited) Du kan ställa den på Manuell under Tjänster, så går den bara igång när du behöver den. Tjänster hittar du på Administrativa verktyg. Edited April 26, 2010 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Ladda hem Process Explorer och dubbeklicka sedan på wmplayer.exe för att ta reda på mer information. Du kan också se där i mer detalj vad som tar upp processoskraften, posta gärna några skärmdumpar! http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadeByMe Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 Tackar! Få se om detta funkar nästa gång det händer! Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sepe2 Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 Javisst kan man avaktivera WMP. Jag använder Real Player Plus för all video och audio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts