Gå till innehåll

"Hämtar nya meddelanden"-knappen i Thunderbird 1.5


Sir_N

Recommended Posts

Hej!

Jag kan klicka på "Hämtar nya meddelanden"-knappen i Thunderbird 1.5, men det hämtas inga meddelanden. Bara om jag klickar på den lilla svarta pilen och väljer "Hämta alla nya meddelanden!

Varför ha en tjusig knapp som inte har någon funktion? Hittade ett tilläggsprogram som verkade ha med denna funktion att göra, men den var inte kompatibel med V1.5.

Jag har läst hjälpfiler, FAQ mm, men inte hittat något svar eller åtgärd för detta! Någon som har en hint om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mej funkar den knappen, när jag klickar på den så hämtas mailen på alla mina konton. Jag har engelsk version av TB, men det skall väl inte ha någon betydelse. Har försökt hitta någon inställning av detta, men har inte hittat något ännu. Återkommer om jag kommer på något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mej funkar den knappen, när jag klickar på den så hämtas mailen på alla mina konton.

OK, tack för info! Jag har klickat och ändrat inställningar, men funktionen är oförändrad. Installerade in TB över den gamla, men det gjorde ingen skillnad.

Skall prova en installation på min test-PC, en gammal P2:a, så får vi se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I test-PCn funkar det som det ska.

Avinstallerade TB i ordinarie PC + lyfte ut TB-mappar från Document and settings.

Gjorde en nyinstallation + import från OE och allt fungerar normalt. Första gången jag installerade, så fick jag dubbla Inkorgar mm. Först en uppsättning från TB och sedan en andra uppsättning från OE-importen. Tog tydligen bort fel mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MozBackup är himla smidig, bara den är orsak nog till att byta till FF + TB! :-)
Visst är det! Himla skönt att slippa leta reda på var MS har gömt alla viktiga mailfiler osv, alltid missar ma nåt viktigt.

Jag använde MozBackup när jag installerade firefox och thunderbird på vår nyaste dator. Snabbt och enkelt fanns alla inställningar, mail, adressbok, bokmärken osv. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...