Gå till innehåll

Datorn kommer bara till läget där man väljer felsäkert läge


power

Recommended Posts

Hejsan igen!

Nu håller jag på med lite hjälp åt en flicka som har fått trubbel med datorn, men det fick jag med tydligen. Hon stängde av datorn med knappen och sen dess så kommer man bara till läget där man väljer felsäkert läge eller dom andra alternativen som ni vet vilka det är, kruxet är att om man väljer vilket som helst av alternativen så kommer man bara tillbaxs till samma ställe. Finns det något sätt att komma åt operativet utan att tömma datorn, hon har lite saker där som hon vill ha kvar.

OP är Windows XP

Bara att installera om eller??

Tack på förhand

/Power

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komma åt viktiga filer och kunna kopiera dem någon annanstans under en ominstallation av XP så kan man flytta hårddisken till en annan dator som extra-disk eller starta datorn från en Live-CD med t ex Puppy.

Om det är en XP-skiva från Microsoft så finns möjligheten att göra en reparationsinstallation, som ska lämna alla ens egna filer i fred medan Windows-filerna skrivs över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett liknande problem. Min dator återvänder hela tiden till läget där man kan välja att starta i tex felsäkert läge och vad jag än väljer så hamnar jag där igen. Vore skönt att lösa det problemet, men det är inte det viktigaste. Det jag verkligen skulle vilja är att kunna spara undan mina filer jag har på datorn. Vill helst inte bli av med det. Kan det fungera med Live- CD? Hur fungerar det i så fall? Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...