Gå till innehåll

Byte av hårddisk


Recommended Posts

Jag har en bärbar dator som har en hårddisk på 160 GB och med en rotationshastighet på 5400. Nu när jag tänker byta hårddisken till en större undrar jag om jag behöver ta hänsyn till rotationshastigheten och måste stanna kvar på 5400 rpm eller om jag kan välja en på 7200. Hårddisken sitter i en Dell XPS M1710.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en bärbar dator som har en hårddisk på 160 GB och med en rotationshastighet på 5400. Nu när jag tänker byta hårddisken till en större undrar jag om jag behöver ta hänsyn till rotationshastigheten och måste stanna kvar på 5400 rpm eller om jag kan välja en på 7200. Hårddisken sitter i en Dell XPS M1710.

En 7200-varvare utvecklar mer värme, vilket gör att du kanske kommer att behöva extern kylning till datorn, den drar även mer ström.... annars är det bara en fördel med snabbare disk. Du kanske skulle kontakta Dell för säkerhets skull... så det inte finns några andra tekniska hinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...