perbear Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Jag har en bärbar dator som har en hårddisk på 160 GB och med en rotationshastighet på 5400. Nu när jag tänker byta hårddisken till en större undrar jag om jag behöver ta hänsyn till rotationshastigheten och måste stanna kvar på 5400 rpm eller om jag kan välja en på 7200. Hårddisken sitter i en Dell XPS M1710. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Jag har en bärbar dator som har en hårddisk på 160 GB och med en rotationshastighet på 5400. Nu när jag tänker byta hårddisken till en större undrar jag om jag behöver ta hänsyn till rotationshastigheten och måste stanna kvar på 5400 rpm eller om jag kan välja en på 7200. Hårddisken sitter i en Dell XPS M1710. En 7200-varvare utvecklar mer värme, vilket gör att du kanske kommer att behöva extern kylning till datorn, den drar även mer ström.... annars är det bara en fördel med snabbare disk. Du kanske skulle kontakta Dell för säkerhets skull... så det inte finns några andra tekniska hinder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted April 28, 2010 Author Share Posted April 28, 2010 Skall göra ett nytt försök med Dell under torsdagen men jag tror nog att jag satsar på en hårddisk med 5400 rpm. TAck e-son. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts