Manneman Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Ska byta en trasig hårddisk på en gammal bärbar Dell D600. Faktiskt första gången jag ska byta hårddisk i en bärbar och har lite frågetecken innan jag köper en ny. Den befintliga hårddisken är död... datorn klagar på att det inte finns något bootbart media vid uppstart och enligt BIOS finns det ingen hårddisk. Har monterat ut disken och ser snabbt att det sitter en liten adapter över stiften på hårddisken. Adaptern omvandlar stiften till en rad med kopparbleck. Min fråga nu: är detta en Dell-lösning? Hur kan jag veta om det är en vanlig 2,5 IDE som sitter i den? Ja, jag vet... jag borde veta det men har ärligt aldrig hållt en "naken" 2.5 hårddisk i handen tidigare... Bifogar bild på den befintliga hårddisken OCH adaptern. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hakbr Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Hej hej På bilden visas en 2,5" hårddisk med IDE-interface. Adaptern är mycket riktigt en DELL-specialare. Det finns ju dock inte så många IDE-diskar att välja på nuförtiden... http://www.dustinhome.se/lp_5306_1561.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 29, 2010 Author Share Posted April 29, 2010 Ville bara ha det bekräftat... Tack för hjälpen! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts