Jump to content

Mobiltelefon och MS Outlook

CGD

Recommended Posts

Jag har en gammal mobiltelefon och tänkte skaffa mig en nyare. Jag vill då att jag skall kunna synkronisera min kalender i Outlook med kalendern i telefonen. Har vi någon här som har erfarenhet utav detta och kan skriva lite om hur det fungerar.

Tråden flyttad till lämplig kategori

Vad jag vet i nuläget kan du göra detta med iPhone och de telefoner som är utrustade med Windows Mobile. Exempel på de sistnämnda är bl a Sony Ericsson Xperia och ett antal modeller av HTC. Just i dessa telefoner medföljer det program som automatiskt synkar med Outlook. Handlar det om en Windowsmobil så kommer ditt Windows (i datorn) installera allt automatiskt... XP tror jag du behöver hjälp via Windows Update, men i Vista och Windows 7 installeras allt automatiskt.

Svaret jag lämnar är baserat på egna erfarenheter. Hurvida det går att synka kalendern i outlook med andra telefonoperativ vet jag inte.

// Manneman

Jag har en gammal mobiltelefon och tänkte skaffa mig en nyare. Jag vill då att jag skall kunna synkronisera min kalender i Outlook med kalendern i telefonen. Har vi någon här som har erfarenhet utav detta och kan skriva lite om hur det fungerar.

Jag kör iPhone idag utan problem med Outlook 2007

och har tidigare kört Nokia N73 med Outlook 2003

Naturligtvis måste man ha programvara - iTunes eller Nokia PC Suite och det finns liknade program för Sony Ericsson mobiler

/Göte