Gå till innehåll

Problem med Paragon


Belsebub

Recommended Posts

Jag har köpt en ny hdd (ssd) till min laptop och har gjort en säkerhetskopia av hela gamla disken för att slippa installera om program etc. Jag har lagt den säkerhetskopian på en extern usb-hdd och sedan satt in den nya hdd i laptopen.

Jag installerar win 7 på den och installerar sedan Paragon. Kopplar in externa usb hdd som säkerhetskopian ligger på och kör sedan en restore så alternativet "starta om datorn" kommer upp.

När datorn då startar om dyker paragon upp och ska sätta igång för att installera från min externa usb-hdd till den nya hdd. Men hinner inte börja fören ett meddelande dyker upp "Can´t open/create file" jag får då trycka på esc och avbryta installationen.

Vad gör jag för del, varför fungerar det inte? Ska jag göra på något annat vis?

Använder mig av Paragon backup & recovery 10.1

Redigerad av Belsebub
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste skapa en boot cd

första gången jag använde programet så skapade jag en recovery skiva

när man skall återställa hårddisken så startar man boot cd

och går man till där backupen ligger.

det fungera bra fick jag gjordet senast i går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste skapa en boot cd

första gången jag använde programet så skapade jag en recovery skiva

när man skall återställa hårddisken så startar man boot cd

och går man till där backupen ligger.

det fungera bra fick jag gjordet senast i går.

Jag har gjort en bootbar usb-sticka genom paragon och och startar om datorn, får upp programmet som ligger på usb-stickan men står att min externa usb-hdd som återställningsfilerna ligger på inte är en giltig disk eller något sådant. så jag kan inte köra någon återställning. Hur har du dina återställningsfiler liggandes så du kommer åt dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en bootbar usb-sticka genom paragon och och startar om datorn, får upp programmet som ligger på usb-stickan men står att min externa usb-hdd som återställningsfilerna ligger på inte är en giltig disk eller något sådant. så jag kan inte köra någon återställning. Hur har du dina återställningsfiler liggandes så du kommer åt dom?

har backupen på en intern hårddisk har två hårddiskar i min stationär dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en ny hdd (ssd) till min laptop och har gjort en säkerhetskopia av hela gamla disken för att slippa installera om program etc. Jag har lagt den säkerhetskopian på en extern usb-hdd och sedan satt in den nya hdd i laptopen.

Jag installerar win 7 på den och installerar sedan Paragon. Kopplar in externa usb hdd som säkerhetskopian ligger på och kör sedan en restore så alternativet "starta om datorn" kommer upp.

När datorn då startar om dyker paragon upp och ska sätta igång för att installera från min externa usb-hdd till den nya hdd. Men hinner inte börja fören ett meddelande dyker upp "Can´t open/create file" jag får då trycka på esc och avbryta installationen.

Vad gör jag för del, varför fungerar det inte? Ska jag göra på något annat vis?

Använder mig av Paragon backup & recovery 10.1

har gjort en restore på en laptop

boota in med CD

sedan från en extern USB-HDD och det fungerade mycket bra

Man kan nog inte boota in från ett USB-MINNE och USB_HDD för då blir det konflikter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...