Nessie Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Jag har köpt en ny dvd-enhet till min dator och har kopplat in den. Eftersom den har en IDE-uttag och datorn har SATA har jag kopplat ihop med en adapter och använt SATAkabeln från den gamla dvd-enheten (som jag kopplat ur helt). Strömmen fungerar men ingen dvd-enhet går att hitta i "Dator", har försökt kolla om jag satte i adaptern fel men när jag testade andra hållet slutade stömmen fungera så jag antar att det inte var rätt. Har tittat i kontrollpanelen men hittar inte DVD/CD-enhet där heller. (Har även försökt öppna bios men hittar inte det på Vista.) Jag undrar om någon har vet vad problemet kan vara/ hur jag hittar det Nessie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 (edited) Hej, för att hitta och komma in i BIOS, se uppstartskärmen, ett antal olika alternativ av Ftangent nr. visas för olika funktioner. T.ex, F1, F2 ev. Delete. Varierar mellan olika datormärken! Mvh Mats H Edited April 29, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts