loui Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Hej, behöver jag " Windows Defender" om jag har tex."Norton Internet Security",? eller gör det att datorn blir segare, instabil? Från en novis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Hej, nej du kan stänga av Windows Defender. Norton Internet Security är tillräckligt. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loui Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 Hej, nej du kan stänga av Windows Defender. Norton Internet Security är tillräckligt. Mvh Mats H Tack för hjälpen, har fått för mig att programmet tillsammans med Norton Internet Security gör min dator instabil, kanske e re fel kanske ere något annat som knasar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 (edited) Hej, Windows Defender är ett anti spyware program, det gör naturligtvis nytta. Norton Internet Security, är ju ett komplett skydd, som tar det mesta och mer än det som Windows Defender gör. Eftersom båda ligger och kör i bakgrunden, skannade hårddisk och minnen, så kan de "störa" varandra, och pga det ta datorresurser. De har ingen konflikt sig emellan, och kan köra samtidigt. Som ett komplement till Norton, tycker jag at du ska ladda hem Malwarebytes, som är ett utmärkt program som hittar det mesta, i vissa situationer bättre än det vanliga skyddet. Det kan du köra t.ex, 1 - 2 ggr/vecka för att kontrollera ditt system. Hittas här: http://www.malwarebytes.org/mbam.php Kör en snabbskanner och bekanta dig med det. Mvh Mats H Edited April 30, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loui Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 (edited) Hej, Windows Defender är ett anti spyware program, det gör naturligtvis nytta. Norton Internet Security, är ju ett komplett skydd, som tar det mesta och mer än det som Windows Defender gör. Eftersom båda ligger och kör i bakgrunden, skannade hårddisk och minnen, så kan de "störa" varandra, och pga det ta datorresurser. De har ingen konflikt sig emellan, och kan köra samtidigt. Som ett komplement till Norton, tycker jag at du ska ladda hem Malwarebytes, som är ett utmärkt program som hittar det mesta, i vissa situationer bättre än det vanliga skyddet. Det kan du köra t.ex, 1 - 2 ggr/vecka för att kontrollera ditt system. Hittas här: http://www.malwarebytes.org/mbam.php Kör en snabbskanner och bekanta dig med det. Mvh Mats H Tack Mats, Jag har nu laddat ner gratisversionen, ska som du säger försöka bekanta mig med prog. jag e riktigt usel på data så jag får se om jag fattar något ang. vilka inst. jag ska ha, brukar inte fatta datatermer ( ps. tycker du att jag ska ta bort defender om jag ändå inte använder det,? eller kan de vara bra att ha? Edited May 2, 2010 by loui Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Kör man enbart ett antivirusprogram så kan man låta defendern gå, annars går den ju att inaktivera under tjänster, men den drar väldigt lite resurser och kolliderar inte med ditt antivirusprogram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Jag har nu laddat ner gratisversionen, ska som du säger försöka bekanta mig med prog. jag e riktigt usel på data så jag får se om jag fattar något ang. vilka inst. jag ska ha, brukar inte fatta datatermer ( Standardinställningarna i MBAM är bra, så det är inte nödvändigt att ändra något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loui Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 Tack ska ni ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts