Gå till innehåll

Router telefoniproblem


Recommended Posts

Hej

Jag vill koppla in en telefonirouter linksysrt31p2 efter min Netgear WNR3500 enbart för

att kunna köra den för telefoni,men jag kommer inte åt den via webbläsaren.

Måste säkert öppna någon port men vilken?

Någon som provat detta och har en lösning?

MVH/Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IP-telefoni? Det var faktiskt första gången jag stött på den lösningen. Oftast sätter man väl "telefonroutern" först och sen en vanlig router?

Jag kan vara fel på det... men det är lösningen vi har här hemma....

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IP-telefoni? Det var faktiskt första gången jag stött på den lösningen. Oftast sätter man väl "telefonroutern" först och sen en vanlig router?

Den instruktionen följde med min Linksys IP-telefonidosa, men det påverkar hastigheten väldigt mycket. Min lösning var att koppla dosan till en ledig port i den vanliga routern, vilket inte påverkar bredbandshastigheten alls. Värt att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den instruktionen följde med min Linksys IP-telefonidosa, men det påverkar hastigheten väldigt mycket. Min lösning var att koppla dosan till en ledig port i den vanliga routern, vilket inte påverkar bredbandshastigheten alls. Värt att prova.

Precis vad jag tänkte också men jag kommer inte åt linksysen för att konfigurera den.

Hur gjorde du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag tänkte också men jag kommer inte åt linksysen för att konfigurera den.

Hur gjorde du ?

Jag behövde aldrig konfigurera den, utan det var bara att koppla in kabeln från routern till Internetuttaget och från telefonen till Phone 1.

Min Linksys heter SPA2102.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag tänkte också men jag kommer inte åt linksysen för att konfigurera den.

Hur gjorde du ?

Om du nu vill konfigurera dosan kan du väl ta och koppla den direkt till datorn,du behöver inte internet för.

så gjorde jag.

Redigerad av Rebom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...