Gå till innehåll

Snyggaste bakgrundsbilden till Windows 7!


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Hej!

Jag tror att jag lyckats ladda upp x antal kopior av samma bild till tävlingen, innan jag förstod att de inte syns i mitt galleri heller...

Hoppas det går att korrigera på något sätt?

MVH // Leif Wiik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hej!

Jag tror att jag lyckats ladda upp x antal kopior av samma bild till tävlingen, innan jag förstod att de inte syns i mitt galleri heller...

Hoppas det går att korrigera på något sätt?

MVH // Leif Wiik

Absolut, jag tar bort eventuella dubletter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt rolig tävling.

Andreas Stenhall jag skickade ett mejl till dig. Tyvärr kan jag inte få bilden i en högre upplösning. För jag är bara en amatör på sånt. Går det bra eller måste jag fixa det?

// Alexander :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Stenhall jag skickade ett mejl till dig. Tyvärr kan jag inte få bilden i en högre upplösning. För jag är bara en amatör på sånt. Går det bra eller måste jag fixa det?

Det är ett absolut krav att bilden är minst 1920x1080 i storlek och om den inte är det så kvalificerar den tyvärr inte i tävlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt rolig tävling.

Andreas Stenhall jag skickade ett mejl till dig. Tyvärr kan jag inte få bilden i en högre upplösning. För jag är bara en amatör på sånt. Går det bra eller måste jag fixa det?

// Alexander :rolleyes:

Sådär nu har jag fixat bilden. Ligger den i Galleriet nu? :)

// Alexander Sjöström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Japp, inga bidrag syns förrän 24/5 då alla bilder som uppfyller tävlingsreglerna läggs upp för omröstning.

EDIT: Såg att du laddat upp samma bild två gånger, tar bort dubletten så att du kan skicka in ytterligare två bidrag"

Har nog laddat samma bild flera gånger innan jag fattade att man inte ser dessa!

Kan du fixa?

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu gått igenom alla bilder och rensat bort även bilder som inte uppfylller tävlingskraven vad gäller innehåll och upplösning. Om du vet med dig att du laddat upp bilder som inte uppfyller kraven är du välkommen att ladda upp andra bilder som uppfyller kraven (inga människor på bilderna och upplösningen skall vara minst 1920x1080). Möjligheten att tävla stängs 23:00 ikväll och 00:00 öppnas tävlingsgalleriet varpå omröstningen startar. Hittills finns det 209 kvalificerade tävlingsbidrag, och av mycket hög kvalitet måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett par timmar kvar och det har sedan mitt förra inlägg kommit in ytterligare 20 bidrag. Jag har i samband med att tävlingen går in i nästa fas, dvs omröstningsfasen, uppdaterat och förtydligat vad som gäller vid omröstningen. Den enda skillnaden är att man kan rösta på flera bidrag mot tidigare ett enda bidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är positivt överraskad över det stora antalet tävlingsbidrag men framför allt att kvaliteten på dessa är väldigt hög. Inte mindre än 225 bidrag har anmälts och godkänts för tävlingen.

Inga fler bidrag tas emot, nu gäller det att rösta fram de 5 vinnarna fram till 6/6. Reglerna är att de fem bilder som får flest röster (oavsett betyg) vinner. Du kan bara rösta på en bild en gång men du kan rösta på alla bilder du anser vara värdiga vinnare. För att kunna rösta måste du vara medlem på alltomwindows.se.

Notering: På grund av en teknikalitet i forumet så är de första bilderna som skickades in i tävlingen inte specificerade med originalstorlek då dessa skalats ned till antingen 1920 på bredden eller 1200 på höjden. Därför kan bildernas upplösning se ut att inte motsvara tävlingsreglerna trots att så är fallet. En kontroll av detta kommer att göras vid händelse av att en sådan bild vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tävlingsreglerna står att ni inte accepterar bidrag som är mindre än 1920 x 1080. Dags att rensa bland bidragen, med andra ord? Annat vore taskigt för oss som utelämnat goda bidrag av just den anledningen.

  • Storleken på bilderna ska vara minst 1920x1080 pixlar. Formatet på bilderna skall vara JPEG. Större storlek på bilder accepteras, dock ej mindre. Alla tävlingsbilder skall levereras högupplösta enligt ovanstående formatangivelse för att kunna delta i tävlingen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tävlingsreglerna står att ni inte accepterar bidrag som är mindre än 1920 x 1080. Dags att rensa bland bidragen, med andra ord? Annat vore taskigt för oss som utelämnat goda bidrag av just den anledningen.

  • Storleken på bilderna ska vara minst 1920x1080 pixlar. Formatet på bilderna skall vara JPEG. Större storlek på bilder accepteras, dock ej mindre. Alla tävlingsbilder skall levereras högupplösta enligt ovanstående formatangivelse för att kunna delta i tävlingen.

Det är någonting med deras system som gör att bilder blir mindre när man laddar upp. För att citera:

"Notering: På grund av en teknikalitet i forumet så är de första bilderna som skickades in i tävlingen inte specificerade med originalstorlek då dessa skalats ned till antingen 1920 på bredden eller 1200 på höjden. Därför kan bildernas upplösning se ut att inte motsvara tävlingsreglerna trots att så är fallet. En kontroll av detta kommer att göras vid händelse av att en sådan bild vinner. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tävlingsreglerna står att ni inte accepterar bidrag som är mindre än 1920 x 1080. Dags att rensa bland bidragen, med andra ord? Annat vore taskigt för oss som utelämnat goda bidrag av just den anledningen.

En teknisk miss gjorde att de första bilderna som laddades upp blev nedskalade till antingen 1920 breda eller 1200 pixlar höga.

Jag laddade upp 3 bilder men den första (bästa!) bilden finns inte med. Vad kan ha hänt?

Jag har rensat bort bilder som inte kvalificerat enligt tävlingsreglerna, bland annat får det inte vara text på bilderna, inga människor och storleken måste vara minst 1920x1080. Om bilden du laddade upp inte strider mot reglerna så kontakta mig via PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hur kommer det sig att min bild bara försvann? Vad har jag gjort för fel nu då? Jag har följt alla regler? Jag bad 10 vänner att registrera sig. Dom registrerar sig själva med sina egna E-poster och namn. Och röstar på mig. Precis som det står i reglerna. Okej förlåt jag drog iväg med rösterna men hur kan ni vara så säkra på att inga andra gör samma sak.

Jag har inte gjort något konto. Jag har bara ett konto och det är showerguy.

Jag har följt reglerna till 100 %? :(

Redigerad av showerguy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att min bild bara försvann? Vad har jag gjort för fel nu då? Jag har följt alla regler? Jag bad 10 vänner att registrera sig. Dom registrerar sig själva med sina egna E-poster och namn. Och röstar på mig. Precis som det står i reglerna. Okej förlåt jag drog iväg med rösterna men hur kan ni vara så säkra på att inga andra gör samma sak.

Jag har inte gjort något konto. Jag har bara ett konto och det är showerguy.

Jag har följt reglerna till 100 %? :(

Jag upptäckte att bilden fanns uppladdad två gånger och tog bort den uppladdning som inte motsvarade reglerna vad gäller upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...