Gå till innehåll

HP bärbar


eeefan

Recommended Posts

Gäst jens.p
Postad (redigerade)

Lite off topic, men måste faktiskt säga emot här, även om det handlar om dina egna erfarenheter! :P Jag har nu ägt en Compaq (från 2003), en Acer (från 2006) och en HP (från 2009) -dator, alla har från start gjort samma sak som Cecilias, dvs. uppmanat mig om att bränna ut återställningsskivor, och har inte slutat med det förrän jag faktiskt bränt ut dem (har inte gått att undvika).

Jadå, alla deltagare härinne gör en recovery säkert, det tvivlar jag inte alls på, vi har det intresset liksom.

Men nu består inte den stora skaran av folk härinne som slarvar, världen är större än så...

Din Compaq (från 2003) hade ingen ghost, utan du fick med skivor på den tiden. (eller både ock)

Bra att bränna ut recovery på HP, då de flesta HP går mot en säker grafikkorts-död.

Acer Aspire från 2006 var recovery bortkastat då 80% krascha i I/O -chipset, och tappade disken och USB interfaced.

Redigerad av jens.p
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jadå, alla deltagare härinne gör en recovery säkert, det tvivlar jag inte alls på, vi har det intresset liksom.

Men nu består inte den stora skaran av folk härinne som slarvar, världen är större än så...

Din Compaq (från 2003) hade ingen ghost, utan du fick med skivor på den tiden. (eller både ock)

Bra att bränna ut recovery på HP, då de flesta HP går mot en säker grafikkorts-död.

Acer Aspire från 2006 var recovery bortkastat då 80% krascha i I/O -chipset, och tappade disken och USB interfaced.

Säkert, men inte det jag menade, snarare påvisade att du får göra en hel del saker för att INTE bränna ut recovery på skivor, då de jag varit med om promptar konstant med att man ska göra det tills det är gjort. ;)

Hm... nu började du kritisera mitt val av datorer, vilket jag inte riktigt förstår var det kom in i bilden, ta det lugnt! :) Och faktum är att man fick inga skivor med till Compaq-datorn, HPn går som en klocka utan några som helst problem och Acern har heller inget problem mer än att den behöver rengöras.

Men nu handlade inte tråden om detta, låt oss därmed återgå till ämnet. :lol:

Redigerad av Nirvasher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej är tillbaka med en till fråga. På min gamla bärbara fick vi office small business installerat från skolan för dom hade licenser kvar. ( pluggar på YH) Går det att plocka ut/flytta den till min nya bärbara. Är på ett nytt ställe nu och pluggar dom kan inte erbjuda office till oss. Visst kan man köpa men är man student så har man inte så mycket över :(

Mvh Stefan

Redigerad av eeefan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej är tillbaka med en till fråga. På min gamla bärbara fick vi office small business installerat från skolan för dom hade licenser kvar. ( pluggar på YH) Går det att plocka ut/flytta den till min nya bärbara. Är på ett nytt ställe nu och pluggar dom kan inte erbjuda office till oss. Visst kan man köpa men är man student så har man inte så mycket över :(

Mvh Stefan

Om du har kvar installationsskivan eller filen samt aktiveringsnyckeln ska det inte vara något problem att installera detta på en annan dator. Å andra sidan har du väldigt bra erbjudanden på office via mecenat som student;

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorprodukter/programvaror/microsoftoffice

Redigerad av Nirvasher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...