CGD Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Finns det någon svensk stavningskoll till Opera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Den här kan du använda: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/3064 Öppna svensk_ordlista-1.41-fx+tb+sm.xpi med t.ex. 7-Zip, och kopiera sv.dic och sv.aff till C:\Program\Opera\locale\sv Skriv opera:config i adressfältet, gå till User Prefs, Language Files Directory, och se till att sökvägen är rätt, i mitt fall C:\Program\Opera\locale\sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 OK. Har gjort som du föreslog och när jag nu prövar det tycks det fungera fint. Du har ingen liknande lösning för att få in ordlistan i Internet Explorer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Då jag använde IE, hade jag ett tag IE7Pro, som bl.a. innehåller stavningskontroll. Har ej sökt efter andra lösningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts