Gå till innehåll

Erfarenhet av bateriköp till laptop?


Recommended Posts

Min snart 3 år gamla Dell XPS M-1530 behöver ett nytt batteri.

Dell tar 1236,44 kr (inkl frakt och moms) för ett "56 Whr" som jag tyder som Watt-timmar, med 11,1 V så skulle det bli ca 5 Ah (5000 mAh).

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Str%C3%B6m/productdetail.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&sku=451-10528&mfgpid=1396729

Hos "Battery Upgrade" får jag ett 7200 mAh batteri för 958.05 kr, också fri frakt trots att de levereras direkt från Hongkong.

http://www.batteryupgrade.se/shopBrowser.php?assortmentProductId=71098704&shopGroupId=70320298#/assortmentProductId/71098704/shopGroupId/70320298

Har du någon erfarenhet av att köpa piratbatterier? Är de lika bra?

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p

Min snart 3 år gamla Dell XPS M-1530 behöver ett nytt batteri.

Dell tar 1236,44 kr (inkl frakt och moms) för ett "56 Whr" som jag tyder som Watt-timmar, med 11,1 V så skulle det bli ca 5 Ah (5000 mAh).

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Str%C3%B6m/productdetail.aspx?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&sku=451-10528&mfgpid=1396729

Hos "Battery Upgrade" får jag ett 7200 mAh batteri för 958.05 kr, också fri frakt trots att de levereras direkt från Hongkong.

http://www.batteryupgrade.se/shopBrowser.php?assortmentProductId=71098704&shopGroupId=70320298#/assortmentProductId/71098704/shopGroupId/70320298

Har du någon erfarenhet av att köpa piratbatterier? Är de lika bra?

/Sir_N

Det finns två stora företag som "recondar" batteripack, till nya celler.

Dessa heter REAB och Batterilagret. Och vsar nej, köp inte dessa, effekten är urursel, vissa fungerar inte ens öht.

Googla på tradera och andra ställen efter färska begagnade, det vimlar av nersölade skrotade laptoppar idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två stora företag som "recondar" batteripack, till nya celler.

Dessa heter REAB och Batterilagret. Och vsar nej, köp inte dessa, effekten är urursel, vissa fungerar inte ens öht.

Googla på tradera och andra ställen efter färska begagnade, det vimlar av nersölade skrotade laptoppar idag.

Jag förstår inte vad du menar, du skriver:

Och vsar nej, köp inte dessa, effekten är urursel, vissa fungerar inte ens öht.

menar du att det gäller "REAB och Batterilagret"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p

Jag förstår inte vad du menar, du skriver:

Jag menar, köp inte recondat av nån.

Jag har redan recondade batterier i soplådan, det fungerar dåligt, inte alls.

Dom spräcker även plasten på olika sätt och sätter en styvare klisterlapp över hålet.

Vissa limmas oproffsigt i fogen/svetsskarven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då förstår jag.

"Battery Upgrade" säljer nytillverkade batterier från Hongkong. Frågan är hur bra de är! Jag har köpt piratbatterier till mobilen och de var inte bra.

Vore fint med lite mer Ah...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska helst köpa nya eller begnagade av samma märke... De inofficiella bateripacken med mer kräm i stöds ej av tillverkarna så garantin försvinner de kan också vara opålitliga och ej fungera bra alls.

Sen var man köper batteriet.. Dell eller Tradera spelar ju ingen roll så länge man får ett som fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett pirat till en gammal hp lapptopp, priserna var väl ungefär samma som för dig och även specsen på batterierna, alltså piraten fick jag mer kräm i.

Är väldigt nöjd, minns inte riktigt var jag köpte det dock.

Innan var det väl ca 15 min batteritid, nu 3½ timme eller så, kanoners :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt originalbatteri till min Acer 7730 från USA

batteriet levereras direkt från Hongkong betalade ca: 500 sek. inkl frakt

Har nu haft batteriet i ungefär 1 år och det har varit lika bra som det som följde med datorn när jag köpte den

kolla på

www.mini-laptop-accessories.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...