Gå till innehåll

Programbehörighet administratör


Rice

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har stora problem med att öppna STEAM som är ett kommunikationsprogram där man kan installera spel, chatta mm. som många kanske känner till. Jag blev precis medlem på denna sajten så har inte gjort mycket här. Jag läste en tråd om just detta problem, fast med annat program. MEN, även om jag är administratör så kan jag inte ändra säkerhetsinställningarna för programmet. Jag gick till STEAM mappen högerklickade > egenskaper > säkerhet > sen går jag in där det står redigera så man kan hantera behörigheterna. Först står det att mitt användarkonto inte har full behörighet. Då bockar i att jag ska ha full behörighet och klickar > verkställ så kommer detta meddelande upp: Ett fel inträffade när säkerhetsinformation tillämpades på: C:\ Programfiles(86x)\Steam\appcache\app_46428.vdf Åtkomst nekad. Klickar jag på fortsätt så kommer samma meddelande upp hela tiden och om jag klickar på Avbryt kommer detta meddelandet upp: 'Om du stoppar spridning av behörighetsinställningar kommer ett inkonsekvent tillstånd att uppstå där vissa objekt har inställningarna medan andra inte har den. Om du tillämpat ändringen av misstag bör du omedelbart tillämpa rätt inställning för att uppnå konsekvent tillstånd.' Klickar man sedan på OK på denna popup rutan kommer man tillbaka till Säkerhets-fliken.

Hjälp mig snälla nån! :):(:blink: Vad ska jag göra? Gör jag något fel? Jag vill fixa detta problem så snabbt som möjligt för att kunna använda STEAM igen... Jag kanske behöver avinstallera STEAM och ladda ner och installera igen? Inte testat, men kan jag fixa problemet på annat sätt istället så gör jag hellre det!

Tack i förväg! :lol:

Redigerad av Rice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet! Det du troligtvis behöver göra för att kunna ta bort filen ifråga är att ta ägarskap på filen. Gör det genom att på hela Steam-katalogen ta Egenskaper > Säkerhet > Avancerat och gå till Ägare-fliken. Sätt dig själv som ägare och välj "ersätt alla...." Sedan ska du kunna ta bort filen, eller möjligtvis efter att du lagt till dig själv på listan och återigen valt att "ersätt behörigheter på alla objekt...".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet! Det du troligtvis behöver göra för att kunna ta bort filen ifråga är att ta ägarskap på filen. Gör det genom att på hela Steam-katalogen ta Egenskaper > Säkerhet > Avancerat och gå till Ägare-fliken. Sätt dig själv som ägare och välj "ersätt alla...." Sedan ska du kunna ta bort filen, eller möjligtvis efter att du lagt till dig själv på listan och återigen valt att "ersätt behörigheter på alla objekt...".

Tack för hjälpen! Tog mig lite tid att förstå var jag skulle ta ersätt alla men jag hittade det till slut! B):lol: Kan äntligen använda STEAM igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...