swag Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 varför kan jag inte ha detta program har java (senaste) i datan kör med 64 bitars system så här står det intsallerat detta 3 gr nu samma sak hela tiden could not find the main class:ExifSort. program will exit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Du kan prova att installera programmet i kompatibilitetsläge XP (ändras i egenskaper för installationsfilen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 hej hjälpte inte samma fel nu med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Hmmmm, provat med .Net ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 vill du berätta hur jag ska göra det .med net Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 (edited) .Net lär inte behövas eftersom det är ett java-baserat progran. Dessutom är det redan inkluderat i Win7 (.Net 3.5). Har du installerat 64-bitars java? http://www.java.com/en/download/faq/java_win64bit.xml /G Edited May 2, 2010 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 samma fel fast jag installerade 64 bitars java Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 (edited) Exif hänger samman med bildbehandling om jag har förstått det rätt. Om man använder sig av tilläggs program till ett visst program. Borde fungera,, .Net fungerar bra med vissa program. Edit : Korrigerade ett stavfel. Edited May 2, 2010 by jarru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 känns som inget funkar .detta program funkar på min dotters 64 bitars dator skumt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Kan det vara 64 bitar som ställer till det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 ja i såfall ska ju det inte funka på min dotters dator hon är också windows 7 64 bitars samma som jag har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Vad har hon på sin dator som du inte har? Vad har du på din som hon inte har? Står det något i event-loggen? /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 2, 2010 Author Share Posted May 2, 2010 va jag vet så ska vi ha samma .men jag ska nog formatera om min och lägga in det jag ska ha på nytt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted May 2, 2010 Share Posted May 2, 2010 Hmmmm, inte 64 bitar då.. Ni kör antagligen olika program,,, men kan det tänkas att Ni befinner Er på samma nät. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 jo vi har samma trödlösa koppling här hemma .men är hennes data avstängd så går det inte att starta programet ändå samma fel medd som jag skrev i första inlägget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 (Tror inte att nätverksuppkopplingen är problemet, det låter väldigt långsökt.) Har du kollat i event-loggem om det finns något som kan ge en ledtråd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 va hittar jag den loggen.saken är ju så fort jag ska starta programet kommer detta upp could not find the main class:ExifSort. program will exit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Efter att ha utvecklat program i Java har jag faktiskt ändå inte mycket att komma med eftersom jag tycker du ger en väldigt vag beskrivning av problemet. Vilket program pratar du om egentligen? Kan du länka till det? Av mina egna erfarenheter har jag sett att Java ibland kan hitta på konstigheter. Avinstallera allt vad Java heter på din dator, och installera 64-bit Java igen. Sedan försök köra programmet. När du installerar programmet ska du se till att du väljer att köra den som administratör (högerklicka på installationsfilen), kanske inte gör någon skillnad, men det kan mycket väl vara något som blockerar Java från att fungera normalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 hej har avinstallerat allt med java och kört in 64 bitars java programet det jag vill ha igång heter exifsort http://www.yawcam.com/exifsort/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 ok ska se om det blir bättre när jag ska formatera om datan vad menar du här Antar att du med kör Windows versionen där java filen körs i exe filen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 ok ska se om det blir bättre när jag ska formatera om datan vad menar du här Antar att du med kör Windows versionen där java filen körs i exe filen Nej, formatera inte datorn, detta ska gå att lösas på annat sätt. Ladda ner filen "ExifSort.jar" istället och kör den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 ok har nu laddat ner denna fil vad gör jag sen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 ok har nu laddat ner denna fil vad gör jag sen ? Starta kommandotolken (cmd), blädda fram till mappen som jar-filen ligger i, skriv sedan java -jar ExifSort.jar Sedan enter. Fungerar det inte, får du lägga in Java i miljövariablerna. (Är jag helt ute och cyklar får någon gärna rätta mig, ett tag sedan jag gjorde detta) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swag Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 hej statade kommandotolken men kan inte bläddra efter någon fil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts