Gå till innehåll

Internet Explorer Genväg


Eke100

Recommended Posts

I Windows 7 så finns inte Internet Explorer inställningarna på jump listen varför?

Om det går att få dit det hur gör man då, vill helst slippa ha en genväg för Internetalternativ på skrivbordet?

Mvh Eke100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Genom att leta upp inetcpl.cpl (Internetalternativ) och skapa en genväg på skrivbordet kan man sedan dra den ner till IE-hopplistan, men det blir bökigt att använda den genvägen... ett antal popups som skall passeras innan man når Internetalternativ!

Ett alternativ kanske kan vara att ha en genväg i skrivbordets högerklickmeny...? Använd i så fall bifogat registertillägg! Borttagning bifogas också, om du skulle ångra dig!

Ett annat alternativ är ju att fästa hela kontrollpanelen i aktivitetsfältet och sedan använda den hopplistan. Jag har för mig att det går att fästa enstaka kontrollpanelobjekt i aktivitetsfältet också men kommer inte ihåg hur.

ContextMenuInternetOptions.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Internet Options]
@="Internetalternativ"
"icon"="inetcpl.cpl"
"Position"="Bottom"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Internet Options\command]
@="control inetcpl.cpl"

RemoveContextMenuInternetOptions.reg

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att leta upp inetcpl.cpl (Internetalternativ) och skapa en genväg på skrivbordet kan man sedan dra den ner till IE-hopplistan, men det blir bökigt att använda den genvägen... ett antal popups som skall passeras innan man når Internetalternativ!

Ett alternativ kanske kan vara att ha en genväg i skrivbordets högerklickmeny...? Använd i så fall bifogat registertillägg! Borttagning bifogas också, om du skulle ångra dig!

Ett annat alternativ är ju att fästa hela kontrollpanelen i aktivitetsfältet och sedan använda den hopplistan. Jag har för mig att det går att fästa enstaka kontrollpanelobjekt i aktivitetsfältet också men kommer inte ihåg hur.

ContextMenuInternetOptions.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Internet Options]
@="Internetalternativ"
"icon"="inetcpl.cpl"
"Position"="Bottom"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Internet Options\command]
@="control inetcpl.cpl"

RemoveContextMenuInternetOptions.reg

ok tack för svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...