Gå till innehåll

Hemnätverk


Rebom

Recommended Posts

Hej alla jag har lite problem och ansluta min bärbara dator till min hemnätverk den vill att jag skriver in lösenord och den tar jag från min dator och skriver in den i bärbara men jag får felmeddelande att lösenordet är felaktigt?! vad gör jag för fel?

*Min dator är Windows7 Home P x64

*Bärbara datorn är Windows7 Ultimate x32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har ändrat något i routern så står nog nyckeln på undersidan eller baksidan. 10 tecken brukar det vara, bokstäver och siffror.

Du bör dock gå in i routern och kolla vilken typ av kryptering det, helst skall det vara WPA2 om det finns. Då kan du också ange ny nyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har ändrat något i routern så står nog nyckeln på undersidan eller baksidan. 10 tecken brukar det vara, bokstäver och siffror.

Du bör dock gå in i routern och kolla vilken typ av kryptering det, helst skall det vara WPA2 om det finns. Då kan du också ange ny nyckel.

Du menar Internet Lösen? den är så klart WPA2 men den har jag försökt med också det blir samma fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har ändrat något i routern så står nog nyckeln på undersidan eller baksidan. 10 tecken brukar det vara, bokstäver och siffror.

Du bör dock gå in i routern och kolla vilken typ av kryptering det, helst skall det vara WPA2 om det finns. Då kan du också ange ny nyckel.

Du menar Internet Lösen? den är så klart WPA2 men den har jag försökt med också det blir samma fel!

jag försöker komma åt mina delade filer i min stationära dator från min bärbara och då måste man vara ansluten till Hemgrupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så du kommer alltså åt Internet med din bärbara men kan inte koppla ihop dina två datorer för att dela filer?

Om det är så, så finns det en guide här. http://channels.se.msn.com/windows7/artiklar/homenetwork.aspx

Men det är precis det jag gör och det klagar på att lösenordet är felaktigt, hur fixar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

möjligen genom att systemåterställa den dator som inte går att logga in på,alternativt genom att återställa lösenordet.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Reset-your-Windows-password

Mvh

Mats H

men det är inget fel på lösen för det är den som jag har i min dator den vill har och jag har ändrat lösenordet några gg men samma fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej,

men ngt blir ju fel mellan datorerna, en dators lösenord accepteras inte, så ngn form för registerproblem.

Datorerna syns i Nätverk och delningscenter i båda datorerna?

Vad får du för felkod och meddelande?

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej,

men ngt blir ju fel mellan datorerna, en dators lösenord accepteras inte, så ngn form för registerproblem.

Datorerna syns i Nätverk och delningscenter i båda datorerna?

Vad får du för felkod och meddelande?

Vill bara meddela att jag fixade den, tog bort min grupp och skapade ett homegrupp från bärbara datorn och den **** kaspersky som blockerade allt.

Tack alla för all tips och hjälp

Redigerad av Rebom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du tilldelat exakt samma rättigheter i båda datorerna?

Kontrollera att det ser exakt lika ut, och båda ska vara anslutna i Hemgruppen för att delning av filer ska fungera mellan datorerna.

Ett annat sätt att lösa det hela kan vara att ta bort hemgrupperna helt och skapa en ny hemgrupp.

Ytterligare tips kan vara att köra denna tjänst, för att felsöka.

http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal

Mera info!

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/help/home-sweet-homegroup-networking-the-easy-way

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...