Ellech Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 (edited) Kan någon vara vänlig och hjälpa mig med hur man "tar fram" ett makro i excel 2007 så att det går att redigera det? Ellech Edited May 5, 2010 by Ellech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 För att förtydliga Kan någon vara vänlig och hjälpa mig med hur man "tar fram" ett makro i excel 2007 så att det går att redigera? Ellech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Som jag skrev tidigare... Du behöver visa fliken Utvecklare om du vill skriva eller lägga in makros, om du inte ser den redan. Klicka på Microsoft Office-knappen och sedan på Excel-alternativ. Klicka på Vanliga alternativ och markera sedan kryssrutan Visa fliken Utvecklare i menyfliksområdet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 Hej, Så långt har jag också kommit, men när jag försöker redigera, som en av knapparna i din tumnagelbild visar så får jag upp ett medelande om att jag måste "ta fram" makrot innan jag kan redigera det? Ellech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Förmodligen så behöver du aktivera körning av makro, det är normalt avstängt. Klicka på knappen Makrosäkerhet och tillåt Aktivera alla makron. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 Detta har jag också testat, men får fortfarande upp meddelandet att jag måste använda kommandot "ta fram" arbetsboken för att kunna redigera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Har du någon dold flik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Det skulle kunna vara ett dolt kalkylblad som måste visas? Se här: http://office.microsoft.com/sv-se/excel/HP012170331053.aspx Om inte, kan du visa med en bild hur det ser ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 Ursäkta min okunskap, men hur bifogar jag en tumnagel av filen som kan visa er hur det ser ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Längst ner i ditt inlägg så kan du bifoga filer. Bläddra fram till bilden på din dator och bifoga filen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 OK, men då får ni själva ta fram alla makron och se att när ni vill redigera får upp meddelandet att du måste använda kommandot "ta fram" arbetsboken för att kunna redigera. Ser fram emot att höra er respons! test till allt om windows.xlsx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Hittade inga makron i dokumentet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Du har förmodligen sparat makrot i Arbetsboken Egna makron, så det följde inte med i filen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 Äntligen förstår även jag hur man får ut tumnagelbilder och kan bifoga dem. Till saken,. nej har provat med det också och då går det fint att redigera, Se bilden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 (edited) Ok, klicka då på fliken Visa och i gruppen Fönster finns det en knapp som heter Ta fram. Edited May 7, 2010 by singlemalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellech Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 YES!!! jag hittade själv hur man tar fram dokumentet personal, så att det kan redigeras. I excel 2007 finns det en visa meny, där ingår två alternativ under "fönster" som heter "visa alla" och "dölj alla". Genom att trycka på visa alla kan jag nu redigera i personal filen. Tack så mycket för hjälpen. Det var när jag gick igenom kursen på Excelkungen som jag blev informerad om detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Jag som trodde att det var just det jag skrev i inlägget innan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts