Gå till innehåll

Titta på video


göte

Recommended Posts

Hej alla

Jag prenumererar på ett nyhetsbrev som heter "Din-IT-Kunskap" (faktiskt rätt hyfsat brev-rekommenderas) och ofta

bifogas det en video, men sen jag installerat Windows 7 för ett bra tag sedan så kan jag inte se denna video utan

den markeras med ett stort rött kryss. Saknar jag något program eller kodec eller är det någon inställning jag missat?

Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min egen del är det samma stående svar som alltid när det gäller denna typen av problem: K-Lite Codec Pack

Du hittar det här: K-Lite

Välj full installation men hoppa gärna över spelarna (under installationen) för renhetens skull.

//Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liksom Manneman rekommenderar jag K-Lite, tror det kan lösa ditt problem. Jag har inte haft några problem att spela några filmer under alla de år jag använt det, jag kör dock med den medföljande Media Player Classic (Home Cinema) också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min egen del är det samma stående svar som alltid när det gäller denna typen av problem: K-Lite Codec Pack

Du hittar det här: K-Lite

Välj full installation men hoppa gärna över spelarna (under installationen) för renhetens skull.

//Mange

Lite märkligt är det när jag kan se samma videoavsnitt från "Din IT-Kunskaps" hemsida men inte när de bifogas i nyhetsbrevet

/Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt är det när jag kan se samma videoavsnitt från "Din IT-Kunskaps" hemsida men inte när de bifogas i nyhetsbrevet

/Göte

Jag är osäker på hur exakt du menar, men det brukar ju inte bifogas några filmfiler med nyhetsbrev, de skulle bli alldeles för stora då. Istället brukar det vara länkar så man får klicka sig till en hemsida där man kan filmklippet, eller ladda ner det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är osäker på hur exakt du menar, men det brukar ju inte bifogas några filmfiler med nyhetsbrev, de skulle bli alldeles för stora då. Istället brukar det vara länkar så man får klicka sig till en hemsida där man kan filmklippet, eller ladda ner det.

Så här ser brevet ut - se bifogad fil

Det röda krysset borde innehålla en videosnutt liknande de som finns på deras hemsida http://www.din-it-kunskap.com/

Göte

post-4202-1273219901,67_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm tja jo kanske. Jag har faktiskt aldrig någonsin fått ett mail med video direkt i mailet så jag vet inte hur mailklienter reagerar på det. Har du kunnat kolla på video i mail tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hmm tja jo kanske. Jag har faktiskt aldrig någonsin fått ett mail med video direkt i mailet så jag vet inte hur mailklienter reagerar på det. Har du kunnat kolla på video i mail tidigare?

Har för mig att detta funkade när jag körde XP

När jag högerklickar på det röda krysset får jag fram en rullgardin med texten

"SchockwaveFlash.SchockwaveFlash.10objek" allt annat är skuggat

Göte

Har nu installerat Schockwave Player från Adobe men med samma irriterande resultat - får nog ge upp detta nu ??????????????????? eller.............

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...