Gå till innehåll

System- och Administrationsverktyg i högerklicken, version 2


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Problem - alternativen Administrations- och Systemverktyg finns där i högermenyn men undermenyerna kommer inte upp. Kör Windows 7 x64 Home Edition. Missat något?

Först och främst... jag har gjort en miss i upplysningarna vad gäller Administrationsverktyg. Ber om ursäkt för det! :( Där finns några poster som inte gäller Windows 7 Home Premium eller lägre. Jag tror inte att det är detta som orsakar ditt problem men i Home Premium har man alltså inte tillgång till Lokala grupprinciper, Lokal säkerhetsprincip och Utskriftshantering.

Jag lägger upp en ny .reg-fil (på nedladdningssidan) som är anpassad för Home Premium.

Du kan köra "Remove-filerna" först, och efter omstart kan du prova att köra .reg-filerna på nytt. Men byt då ut "ContextMenuAdminTools.reg" mot "ContextMenu_HOME_AdminTools.reg"

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda fungerar nu. Körde förut direkt på nedladdningen. Det funkade inte. Sparade nu först ner. Gör det skillnad? I båda fallen kommer ju meddelandet upp om att registervärdena lagts till. Annars kan man ju tänka sig nån spärr (antivirus, brandvägg, WD) mot ändringar i registret via browsern. Körde IE som administratör.

Hursomhelst - tack för ett mycket användbart hack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda fungerar nu. Körde förut direkt på nedladdningen. Det funkade inte. Sparade nu först ner. Gör det skillnad? I båda fallen kommer ju meddelandet upp om att registervärdena lagts till. Annars kan man ju tänka sig nån spärr (antivirus, brandvägg, WD) mot ändringar i registret via browsern. Körde IE som administratör.

Hursomhelst - tack för ett mycket användbart hack!

Har aldrig funderat på det direkt, men det kan nog tänkas att du inte för dom föhöjda previlegier som krävs för en registerändring om du kör från nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En utökad version av den högerklicksmeny jag tidigare laddat upp. Utökad och kompletterad med det mesta, samt uppdelad på 2 separata menyer/.reg-filer... en System- och en Administrationsverktyg. Glöm inte "Remove-filerna".

systools2.pngadmintools.png

Länk till nedladdningen

Tackar för hacket - perfekt

Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Så här blev det hos mig

Office 2010 hogerklick.jpg

Skickar med den redigerade filen för Office 2010 x64 versionen .... funkar bara på 64 bitars Operativsystem

Här har du nyckelvärdet för meny-ikonen också...! Nya Office-ikonen alltså...!

"icon"="C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office14\\misc.exe,6"

office2010ico.png

Edit:

Jag har visserligen inte testat, men är tämligen säker på att det funkar i 32-bitars också...!

Adresserna måste ju bli samma... ;)

post-1936-1273853905,92_thumb.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...