e-son Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 (edited) En utökad version av den högerklicksmeny jag tidigare laddat upp. Utökad och kompletterad med det mesta, samt uppdelad på 2 separata menyer/.reg-filer... en System- och en Administrationsverktyg. Glöm inte "Remove-filerna". Länk till nedladdningen Edited May 10, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Office delen är jag nyfiken på... har du någon version med dom nya iconerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 Office delen är jag nyfiken på... har du någon version med dom nya iconerna Nej det är Office 2007... och det är bara dom program som jag har installerade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 (edited) Hur får man dit dom du har då??? Måste ju kunna ändra till mina exe filer Edited May 7, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 (edited) Hur får man dit dom du har då??? Måste ju kunna ändra till mina exe filer Ok... du får meka med .reg-filen själv då...! ContextMenuOffice.reg ContextMenuOffice.reg Edited May 7, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Så här blev det hos mig Skickar med den redigerade filen för Office 2010 x64 versionen .... funkar bara på 64 bitars Operativsystem ContextMenuOffice.reg.txt ContextMenuOffice.reg.txt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Fastnålad! Värdefullt hack, detta... Tack E-son (och även PCGuiden för din version) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ollie Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Problem - alternativen Administrations- och Systemverktyg finns där i högermenyn men undermenyerna kommer inte upp. Kör Windows 7 x64 Home Edition. Missat något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 (edited) Problem - alternativen Administrations- och Systemverktyg finns där i högermenyn men undermenyerna kommer inte upp. Kör Windows 7 x64 Home Edition. Missat något? Först och främst... jag har gjort en miss i upplysningarna vad gäller Administrationsverktyg. Ber om ursäkt för det! Där finns några poster som inte gäller Windows 7 Home Premium eller lägre. Jag tror inte att det är detta som orsakar ditt problem men i Home Premium har man alltså inte tillgång till Lokala grupprinciper, Lokal säkerhetsprincip och Utskriftshantering. Jag lägger upp en ny .reg-fil (på nedladdningssidan) som är anpassad för Home Premium. Du kan köra "Remove-filerna" först, och efter omstart kan du prova att köra .reg-filerna på nytt. Men byt då ut "ContextMenuAdminTools.reg" mot "ContextMenu_HOME_AdminTools.reg" Edited May 10, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ollie Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Båda fungerar nu. Körde förut direkt på nedladdningen. Det funkade inte. Sparade nu först ner. Gör det skillnad? I båda fallen kommer ju meddelandet upp om att registervärdena lagts till. Annars kan man ju tänka sig nån spärr (antivirus, brandvägg, WD) mot ändringar i registret via browsern. Körde IE som administratör. Hursomhelst - tack för ett mycket användbart hack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Båda fungerar nu. Körde förut direkt på nedladdningen. Det funkade inte. Sparade nu först ner. Gör det skillnad? I båda fallen kommer ju meddelandet upp om att registervärdena lagts till. Annars kan man ju tänka sig nån spärr (antivirus, brandvägg, WD) mot ändringar i registret via browsern. Körde IE som administratör. Hursomhelst - tack för ett mycket användbart hack! Har aldrig funderat på det direkt, men det kan nog tänkas att du inte för dom föhöjda previlegier som krävs för en registerändring om du kör från nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovan Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Tack för hacket Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 (edited) En utökad version av den högerklicksmeny jag tidigare laddat upp. Utökad och kompletterad med det mesta, samt uppdelad på 2 separata menyer/.reg-filer... en System- och en Administrationsverktyg. Glöm inte "Remove-filerna". Länk till nedladdningen Tackar för hacket - perfekt Göte Edited May 12, 2010 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronna Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Tackar som fan! Underlättar ju rejält! //Ronna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 (edited) Så här blev det hos mig Skickar med den redigerade filen för Office 2010 x64 versionen .... funkar bara på 64 bitars Operativsystem Här har du nyckelvärdet för meny-ikonen också...! Nya Office-ikonen alltså...! "icon"="C:\\Program Files\\Microsoft Office\\Office14\\misc.exe,6" Edit: Jag har visserligen inte testat, men är tämligen säker på att det funkar i 32-bitars också...! Adresserna måste ju bli samma... Edited May 14, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 (edited) Får det inte att funka i min 64 bits version det blir bara en trasig icon vart skall detta ligga?? Edited May 14, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 Får det inte att funka i min 64 bits version det blir bara en trasig icon vart skall detta ligga?? Första nyckeln i .reg-filen...! Lika bra jag slänger upp en komplett kanske... ContextMenuOffice2010.reg ContextMenuOffice2010.reg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Slänger du upp avreg filen också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 Slänger du upp avreg filen också? Ångrade du dig..? RemoveContextMenuOffice2010.reg RemoveContextMenuOffice2010.reg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Får se om jag gör det i morgon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts