Gå till innehåll

Problem med router & Windows 7 brandvägg


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har en d-link dsl 2640b router med inbyggt adsl2+, och jag kommer inte förbi Windows inbyggda brandvägg, stänger jag av brandväggen så fungerar den, även efter normal omstart. Men när jag stanger av och bryter strömmen, så är jag tillbaka på ruta 1 igen, bör vara en intällning som jag inte hittar antingen i routern eller windows brandväggen. Försökte komma fram till D-links support igår men gav upp efter 45 minuter, måste till jobbet.

Hoppas att någon här på forumet har några tips

tack på förhand

HANS

Redigerad av Hanseg
Använd inte enbart stora bokstäver... uppfattats som skrik på nätet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att du inte kommer ut, hur ser det ut/vad händer när Windowsbrandväggen är igång? Anledningen till att jag frågar är att Windowsbrandväggen som standard aldrig blockerar utgående trafik och alltså bara skyddar mot intrång. Därför låter det suspekt att den skulle ha med saken att göra, om du inte lyckats aktivera utgående regler som blockerar utgående trafik i "Windows-brandväggen med avancerad säkerhet"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

´

PROBLEMET LÖST

Det fungerar nu, jag stängde Windows-brandväggen och startade om datorn och kom ut på internet, på kvällen stängde jag av helt, all strömtillförsel alltså.

Nästa dag var det samma sak, så jag gjorde om alltihop + ändrade lite inställningar både i routern & brandväggen sedan har det fungerat, men jag vet inte vilket

av det som jag gjorde som löste problemet.

Men problemet ÄR LÖST

PS Tack för hjälpen

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...