hez Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 hade tänkt att köpa en trådlös router, nån som har koll på vilken som e bäst av netgear och d-link? använder vanlig d-link nu och den har funkat bra i många år, men tänkte bara höra om nån har andra erfarenheter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 19, 2006 Share Posted January 19, 2006 Hej Kör själv D-Link totalt problemfritt. Kollar man bara upp firmwaren och uppgraderar så funkar det. Kör en 624+ själv, 524 har jag också mekat med hos grannar. Sedan att man knäpper på kryptering direkt, rena skämtet om man tar en trådlös bärbar dator och gör en utflykt. Hälften av alla nät är okrypterade så egentligen behöver man ingen bredbandsanslutning, bara att köra med grannens plus att sno hans hemliga filer :twisted: Minst WEP kryptering ska vara påslaget/WPA om man bor i hus med lägenheter tycker jag. Tar 1 minut ungefär att få igång kryptering om man kollar manualen 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nologic Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 D-link = budget = skräp deras routrar är inget att ha kör på netgear isf det är då bättre än D-shit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Hej Kan inte hålla med, men det är ju det där med firmware............ Hittar man inte till www.dlink.se > support så får man ju "sitta där med sin skit". Detsamma gäller med Netgears pryttlar angående firmware, de spelar ju i samma division. De flesta "lamers" som klagar på D-link har inte kollat firmware eller inte ens öppnat manualen som tar ca 2 minuter att läsa igenom för att se det viktiga. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Hej Jag har testat båda... D-link har gett mig minst problem och bäst support, (det blir en 624+ när jag flyttar). Netgear har funkat bra sedan jag uppgraderat firmware och drivrutiner ett x antal gånger, den är bra men dåliga drivar från början samt besvärlig support. Supporten på Netgear har iaf bättrat sig... Hur som så blir det en D-link nästa gång eftersom de har bättre kompatibilitet med XP och ligger bra i pris. Plun: Kan man koppla en extern antenn och den vanliga antennen att fungera samtidigt på 624+? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Kan man koppla en extern antenn och den vanliga antennen att fungera samtidigt på 624+? Hej Kollade på min och det är ju en skruvad koaxanslutning på baksidan och det gör då att det är "endera eller nåndera" som är antenn. Nu ligger "antennguiden" i någon tråd och skräpar men det måste var så för annars behövde man ju flera mottagare/sändare. Netgear har väl en med flera som jag uppfattat det. http://www.netgear.com/products/details/WPN824.php Om det nu går att koppla en extern till den ? 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 OK, tack för svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nologic Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 ja du enligt min tanke är att polaren hade problem med sin router som var från D-link gav fel internt ip. Ringt support nollställt den flertal ggr samma fel. Dem skicka in dem de säger att det inte heller är något fel. Kunde inte komma åt den heller även om ja ställde in ip nret manuellt i TCP/IP protokollet i nätvek(Windows). Därför tycker jag väldigt dåligt om dem sen vet ja inte om de har blivit bättre. Det enda jag har från D-link är deras ADSL modem. ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted January 24, 2006 Author Share Posted January 24, 2006 tack för svaren, det blir en D-Link DI-624 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts