Gå till innehåll

Inloggningsproblem Windows 7 Ultimate


TommyReverse

Recommended Posts

Tjenare, jag köpte för ett par veckor sen en begagnad bärbar Acer 5670 med Windows 7 Ultimate installerat. Fick inte med någon skiva tragiskt nog men det har funkat perfekt fram tills igår då det inte längre gick att logga in.

När man numera loggar in på admin så kommer man till skrivbordet förbereds och sen blir skärmen svart och det ända som går att göra är att stänga av datorn och försöker man logga in med annan användare så kommer man till skrivbordet förbereds och sen loggas man ut igen.

Har suttit och bläddrat bland trådarna här på forumet och inte hittat någon med liknande problem. Har dock läst om allt man borde gjort medans den bara tuffade på som tex systembackup och servicepunkt som man kan gå tillbaka till via recoveryskivan när något krachat men det är ju lätt att vara efterklok som man brukar säga.

Har dock laddat hem och bränt ut en recoveryskiva efter att ha läst en tråd här på forumet.

Så om någon vänlig själ varit med om samma problem eller har någon kanon lösning på problemet så är jag tacksam.

Annars får jag väl gå tillbaka till XP home som jag hade på förra datorn men då förlorar man ju rolex klockan på skrivbordet och supergrafiken på harpan och msröj, eller köpa en riktig Windows 7 skiva.

Mvh Tom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 7 lagrar med jämna mellanrum systemåterställningpunkter automagiskt, så stoppa i recovery-skivan och leta dig fram till reparationskonsollen och gör en systemåterställning till en tidpunkt innan problemen började.

post-1936-1273548369,66_thumb.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...