Gå till innehåll

Var är mina program


Stickan@

Recommended Posts

Hej!

Jag kan inte avinstallera något program för under "Program och Funktioner" i kontrollpanelen finns inte ett enda program. Dom har funnits där men har försvunnit

varför vet jag inte. Någon som har en idé?

Stickan@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara ont om info om detta fenomen (hittar inget alls), men om du vet ungefär när programmen försvann från listan så kan du prova att göra en systemåterställning till en tidigare tidpunkt. Förhoppningsvis får du tillbaka funktionen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara ont om info om detta fenomen (hittar inget alls), men om du vet ungefär när programmen försvann från listan så kan du prova att göra en systemåterställning till en tidigare tidpunkt. Förhoppningsvis får du tillbaka funktionen då.

Hej!

Jag har gjort en systemåterställning men det hade ingen inverkan.

Stickan@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror http://support.microsoft.com/kb/931712 handlar om ditt problem, fast de tar upp problem med Windows update också. Har du problem med Windows Update?

Mjoo... mitt nästa förslag är just det som nämns som en möjlig lösning i microsofts hjälptext! Starta kommandotolken som administratör och skriv...

sfc /scannow

...samt tryck Enter! Det kontrollerar integriteten hos alla skyddade systemfiler och reparerar filer med problem om möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hur ser det ut i registret? Starta Registereditorn och navigera till...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

...har du några undernycklar där? I mappstrukturen skall du ha en undernyckel för varje program/uppdatering som har installerats! Dett gäller både 32- och 64-bitars system. På 64-bitars system skall det även finnas liknande undernycklar på registeradressen...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Undernycklarna har namn i stil med {90120000-0018-041D-0000-0000000FF1CE} och liknande, och innehåller en mängd värden som vid markering kan ses i den högra vyn.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett antal undernycklar men inga som hör till några program jag har installerade.HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{987FE247-4E69-4A2E-A961-D14F901FDBF6} Det finns 10 st av denna typ. Samt adress bok och IE40, IE 4 och en del annat jag inte känner igen.

Mvh

Stickan@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket konstigt! Kan inte hitta något på nätet som beskriver problemet eller ens är i närheten. Du kanske skulle kontakta Microsofts support! Fast jag misstänker att snabbaste lösningen är att installera om Windows. Med tanke på hur ovanligt problemet verkar vara och risken för att det kanske kan ha orsakats av någon skadlig kod, hade jag personligen valt att installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stötte på exakt samma sak hos en bekant för inte så länge sen. Är dock förvånad att dina symptom inte sträcker sig längre än vad du beskriver. Det är med största sannolikhet samma ohyra du råkat ut för som min bekant. Då dennes problem var ganska omfattande så såg jag ingen annan utväg än att formatera och installera om, precis som e-son beskriver ovan.

Innan jag gjorde ominstallation gjorde jag en sökning med både Antivirus och Malewarebytes... loggarna från de båda var hur långa som helst. Antivirusprogrammet kunde knappt åtgärda ett enda av problemen...

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stötte på exakt samma sak hos en bekant för inte så länge sen. Är dock förvånad att dina symptom inte sträcker sig längre än vad du beskriver. Det är med största sannolikhet samma ohyra du råkat ut för som min bekant. Då dennes problem var ganska omfattande så såg jag ingen annan utväg än att formatera och installera om, precis som e-son beskriver ovan.

Innan jag gjorde ominstallation gjorde jag en sökning med både Antivirus och Malewarebytes... loggarna från de båda var hur långa som helst. Antivirusprogrammet kunde knappt åtgärda ett enda av problemen...

// Manneman

Tack för hjälpen jag tar det säkra före det osäkra och fomaterar och gör en nyinstallationb.

Mvh

Stickan@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...