mickeblixten Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Har precis uppgraderat mitt Home Premium (64bit) till Professional (64bit). Har installerat XP-mode så att jag ska kunna köra gamla program. Frågan är nu; kan jag installera Office 2000 i XPmode-läget och köra det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Har precis uppgraderat mitt Home Premium (64bit) till Professional (64bit). Har installerat XP-mode så att jag ska kunna köra gamla program. Frågan är nu; kan jag installera Office 2000 i XPmode-läget och köra det ? Skulle förvåna mig om du måste använda XP-mode för att installera Office 2000. Försök först att installera på vanligt vis. XP-mode är en sista utväg om inget annat fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Frågan är nu; kan jag installera Office 2000 i XPmode-läget och köra det ? Do not enable compatibility mode - this is not needed and will cause problems with any version of Outlook. http://www.outlook-tips.net/howto/ol2000_win7.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Testa att installera direkt i Windows 7 och använd som tidigare talare sagt XP Mode som sista utvägen då det drar onödigt mycket prestanda och blir ytterligare en maskin att hantera (dvs antivirus, säkerhetsuppdateringar osv). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts