Gå till innehåll

2 nummer 1 mobil


Stim

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag tyckte nog att denna del av forum var lite väl meningslös på en sida om dator och internet och tyckt att sånt lika gärna kan avhandlas under caféet, men se där, då hade jag användning av det trots allt. :)

Jag har en fråga om det är möjligt att ha två olika nummer på en telefon. Abonnemang eller något kort där det är möjligt. Jag vill ha ett privatnummer och ett företagsnummer och samtidigt vill kunna se om det är privatnummer eller företagsnummer som används innan man svarar.

Går det eller måste man köra två olika telefoner?

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns både speciella telefoner med sk Dual Sim och speciella adaptrar för att stoppa i 2 simkort i en och samma telefon. Telefoner med dubbla SIM-kortsmöjligheter är oftast sk Chinaclones... alltså dåliga kopior på bl a iPhone, HTC och mer exlusiva telefoner. Inget att rekommendera... SIM-kortsadaptrar har jag bara läst om, aldrig använt eller provat. Har dock hört att de ska vara ett bra alternativ. Gör en sökning på nätet och se vad du hittar

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då mobiler blir allt mindre, eller åtminstone trängre, kanske det är svårt eller rent ut sagt omöjligt att använda sådana där adaptrar i många moderna telefoner. Så kolla noga hur de är tänkta att monteras och ifall det kommer funka med just din lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...