Stim Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 (edited) Jag tyckte nog att denna del av forum var lite väl meningslös på en sida om dator och internet och tyckt att sånt lika gärna kan avhandlas under caféet, men se där, då hade jag användning av det trots allt. Jag har en fråga om det är möjligt att ha två olika nummer på en telefon. Abonnemang eller något kort där det är möjligt. Jag vill ha ett privatnummer och ett företagsnummer och samtidigt vill kunna se om det är privatnummer eller företagsnummer som används innan man svarar. Går det eller måste man köra två olika telefoner? Edited May 12, 2010 by Stim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Det finns både speciella telefoner med sk Dual Sim och speciella adaptrar för att stoppa i 2 simkort i en och samma telefon. Telefoner med dubbla SIM-kortsmöjligheter är oftast sk Chinaclones... alltså dåliga kopior på bl a iPhone, HTC och mer exlusiva telefoner. Inget att rekommendera... SIM-kortsadaptrar har jag bara läst om, aldrig använt eller provat. Har dock hört att de ska vara ett bra alternativ. Gör en sökning på nätet och se vad du hittar // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Då mobiler blir allt mindre, eller åtminstone trängre, kanske det är svårt eller rent ut sagt omöjligt att använda sådana där adaptrar i många moderna telefoner. Så kolla noga hur de är tänkta att monteras och ifall det kommer funka med just din lur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts