Gå till innehåll

Datorn startar om sig själv


Veritech

Recommended Posts

Fortsätter i samma tråd tror jag. Idag efter att datorn varit igång några timmar så startade den om av sig själv och efter att jag skrivit in lösenordet för Windows så fick jag följande blåskärm. Och samma resultat 3-4 ggr till innan jag stängde av datorn helt. Är det felsäkert läge jag ska försöka komma in i till att börja med som det står i blåskärmen eller vad?

Och här trodde man att problemen var över :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 110
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Ja, försök komma in i felsäkert läge och där kan du inaktivera eller avinstallera Nod32 resp. Eset Smart Security beroende på vad du nu har installerat. Detta därför att amon.sys till något av de två programmen.

Innan du väljer felsäkert läge skulle du i och för sig kunna pröva med Senast fungerande konfiguration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du väljer felsäkert läge skulle du i och för sig kunna pröva med Senast fungerande konfiguration.

Ja just det, hur var det man gjorde det nu igen?

OT själv får jag aldrig popups på imageshack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Senast fungerande konfiguration fungerade inte men via felsäkert läge kunde jag ta bort nod32 som orsakade problemen. Den vågar jag inte installera igen nu. Undrar vad jag ska skaffa nu? Behöver man ens ett antivirusprogram? Verkar råda delade meningar om det :unsure:

Tack för hjälpen förresten.

Redigerad av Veritech
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senast fungerande konfiguration fungerade inte men via felsäkert läge kunde jag ta bort nod32 som orsakade problemen. Den vågar jag inte installera igen nu. Undrar vad jag ska skaffa nu? Behöver man ens ett antivirusprogram? Verkar råda delade meningar om det :unsure:

Tack för hjälpen förresten.

Kul att du fick igång datorn igen! :)

Jag tror i och för sig att det skulle gå bra att installera Nod32 igen. Om du är väldigt försiktig och förnuftig på internet och har bra skydd av andra program, t ex Firefox med NoScript, så går det ju att klara sig utan antivirusprogram. Det handlar om vad man utsätter datorn för och om hur mycket skyddsvärd information man har på datorn. Jag känner en som medvetet infekterar datorn för att lära sig mer om skadliga program men den datorn används aldrig till bankaffärer eller annat liknande.

Det finns ju tester av antivirusprogram, t ex http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag surfar med Chrome annars, Firefox har aldrig varit min kopp te direkt. Tror att jag kanske ska försöka få tag på en senare version av nod32 möjligtvis. Den jag hade nu var ju 2.7 och den har ju några år på nacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...