BSJ Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Den här webb-platsen vill installera följande tillägg: Adobe Flash Player Installer från Adobe Systems Incorporated. Om du litar på webb-platsen........... Denna upplysning har fått mig att försöka installera detta tilläggsprogram många gånger, men min dator accepterar inte denna installation. Någonstans i operativsystemet (Windows Vista) finns en spärr, men den har jag inte lyckats finna och häva. Har provat att inaktivera det skyddade läget för Internet med negativt resultat. Mitt antivirusprogram är Kaspersky 2010. Någon som har ett bra förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Kör du Windows Vista 32 eller 64 bitars? och om du kör 64 bitars kör du då 64 bitars Internet explorer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Hej, kan det vara UAC kontrollen som spärrar dig? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BSJ Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Hej! Jag kör 64-bitars operativsystem och 64-bitars Explorer! Vad innebär UAC? M v h Staffan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 (edited) Hej, User Account Control. Kontrollpanelen\System och säkerhet\Åtgärdscenter - Ändra inställningar för UAC. Kan påverka hur du installerar och med vilken behörighet. Du kan inte installera Adobe Flash player i IE8 64bitars, Flash är för 32 bitars. Finns för närvarande ingen Flash för 64 bitar Webbläsare. Mvh Mats H Edited May 15, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 (edited) Som föregående talare säger... du kan inte köra Flash i 64-bitars Internet Explorer. Tipset lyder som sådant... Skippa 64-bitars IE helt tills vidare. Skapa nya genvägar och kör med 32-bitars som standard... och rör helst inte UAC, även om du nu fick veta hur...! UAC är avgörande för Windows nätsäkerhet! Edited May 15, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BSJ Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Hej! Lätt som en plätt - om man vet varför och hur! T o m jag har nu lyckats installera Adobe Flash Player's senaste version. Skippat är IE 64-bitars och jag lovar att inte röra UAC. Tack till den kunniga panelen - Mats H, e-son och si3rra! Staffan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts