Gå till innehåll

Adobe Flash Player!


BSJ

Recommended Posts

Den här webb-platsen vill installera följande tillägg: Adobe Flash Player Installer från Adobe Systems Incorporated. Om du litar på webb-platsen...........

Denna upplysning har fått mig att försöka installera detta tilläggsprogram många gånger, men min dator accepterar inte denna installation.

Någonstans i operativsystemet (Windows Vista) finns en spärr, men den har jag inte lyckats finna och häva. Har provat att inaktivera det skyddade läget för Internet med negativt resultat.

Mitt antivirusprogram är Kaspersky 2010.

Någon som har ett bra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej,

User Account Control.

Kontrollpanelen\System och säkerhet\Åtgärdscenter - Ändra inställningar för UAC.

Kan påverka hur du installerar och med vilken behörighet.

Du kan inte installera Adobe Flash player i IE8 64bitars, Flash är för 32 bitars.

Finns för närvarande ingen Flash för 64 bitar Webbläsare.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Som föregående talare säger... du kan inte köra Flash i 64-bitars Internet Explorer. Tipset lyder som sådant...

Skippa 64-bitars IE helt tills vidare. Skapa nya genvägar och kör med 32-bitars som standard... och rör helst inte UAC, även om du nu fick veta hur...! UAC är avgörande för Windows nätsäkerhet!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Lätt som en plätt - om man vet varför och hur! T o m jag har nu lyckats installera Adobe Flash Player's senaste version. Skippat är IE 64-bitars och jag lovar att inte röra UAC.

Tack till den kunniga panelen - Mats H, e-son och si3rra!

Staffan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...