roz Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Hej, nu är det så att jag köpt en ny dator (begagnad), allt fungerade som det skulle men helt plötsligt försvann ljudet och det kom fram ett kryss nere vid högtalaren på klockan. Har installerat drivrutinerna men fortfarande samma problem. Har en Packard bell Imedia 1909 med Windows 7. Tacksam för svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Hej, några tips. http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?pn=P842016301&g=2000 http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/Tips-for-fixing-common-sound-problems http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal Hoppas att du hittar något, samt har du felsökt din dator från Kontrollpanelen\System och säkerhet\Åtgärdscenter Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roz Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 (edited) Ja jag har felsökt men tack ändå ska försöka på dessa men har ni fler idéer. jag har ett moderkort som heter Rio (GA-8TRC410MNF-RH) Motherboard Name: Rio (GA-8TRC410MNF-RH) Type: µATX motherboard Manufacturer: GigaByte Som sagt behöver windows 7 drivrutiner Edited May 17, 2010 by roz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Hej, du har installerat senaste BIOS och chipset? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roz Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Nej det har jag ej kan ta och prova nu direkt sedan återkommer jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roz Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Finns det inget sätt att nedgradera till vista eller Xp, har provat att boota från cd men den vägrar ta emot. Det står tryck på valfri tangent för att boota.... sedan startar 7 upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Finns det inget sätt att nedgradera till vista eller Xp, har provat att boota från cd men den vägrar ta emot. Det står tryck på valfri tangent för att boota.... sedan startar 7 upp Hej, ingen lösning ännu på ditt problem, du har senaste BIOS, chipset, alla ljud drivrutiner är OK? Provat systemåterställning av datorn? Nedgradering kan du ju göra om du har tillgång till XP eller Vista skivor. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roz Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Har nu nedgraderat till vista men hittar ej dess drivrutiner, och fortfarande problem med ljudet, ett kryss över högtalaren samt att det står no audio outpot is installed när det är vanliga plug and play Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 (edited) Har nu nedgraderat till vista men hittar ej dess drivrutiner, och fortfarande problem med ljudet, ett kryss över högtalaren samt att det står no audio outpot is installed när det är vanliga plug and play Hej, Vista och Windows 7 har många lika drivrutiner och de flesta installeras ju med programmet och när du kör uppdatering via Windows Update. Du har testat med två operativsystem och samma fel. Det skulle ju kunna vara ljudkortet som gett upp, men kolla med ett headset för att se om det finns ngt ljud ut. Mvh Mats H Edited May 17, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roz Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Headset funkar inte, men det konstiga är att när jag precis fått hem datorn funkade högtalarna i ca 20 minuter sedan så stängde jag av sedan på datorn så vart det som beskrivet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Headset funkar inte, men det konstiga är att när jag precis fått hem datorn funkade högtalarna i ca 20 minuter sedan så stängde jag av sedan på datorn så vart det som beskrivet Du får nog låta ngn titta på ljudkortet alternativt byta ut det. Min gissning. Tråkigt Mvh Mats h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roz Posted May 18, 2010 Author Share Posted May 18, 2010 Ska köpa ett usb ljudkort idag så får jag se vad som händer, men tack för all hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts