CGD Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Kan jag få några förslag på en ny bärbar. Kan vi hålla priset låg, ej över femtusen vore det bra. Datorn skall kunna köra Word, Excel, mailen, spara ner bilder från kameran samt köra mp3 filer. Surfa runt på nätet är också en viktig faktor. Är dator dessutom tyst av sig ses det som en fördel. Har ni några förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 (edited) Nån av dessa: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s53121555&o=tillv_pop&cols=#rparams=k=s53121673 /G Edited May 17, 2010 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Flyttad till rätt kategori // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 (edited) Det du beskriver att du ska göra med datorn kan man i princip göra med alla datorer idag, även de allra billigaste. En bra grej att ha som första utgångspunkt förutom priset är hur stor skärm du vill ha. Då kan man kanske direkt utesluta 13,3" och mindre om du tycker det är för smått och du ändå aldrig tänker flytta på datorn, eller kanske 17" och större om du tycker det är för klumpigt för att du kommer ha datorn med på resor mycket. Edited May 17, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 Glömde visst bort skärmstorlek. Runt 15 tum. Jag kan också leta på nätet och hade hoppats på ett mer personligt svar. Ungefär så här; Jag har prövat xx dator och tycker den är bra.Lite uppgifter om den är tyst eller skriker högt. Tanken var att många Forumanvändare använder bärbara datorer, kanske även en som inte kostar så mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Ok är det den sortens input du vill ha rekommenderar jag verkligen att knalla över till prisjakt som odenxt länkade till och börja läsa omdömmen. Använd filtret till att lista datorer inom rätt prisområde, skärmstorlek och annat som är viktigt för dig. Sortera sedan efter omdömmen och börja läsa. Sedan när man hittat en produkt som verkar bra skadar det ju inte att söka ytterligare info från andra källor för att verifiera att det inte bara är fanboy omdömmen eller liknande. Och när du ändå är där, skriv omdömmen på alla produkter du använt så hjälper du andra i framtiden. Men sedan kan man såklart fråga här också, det skadar ju inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts