Olivermannen Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 ..så här ligger det till: På min skola har varje användare tillgång till sin egna mapp på servern, 100 MB. Alltså kan man fortfarande instalera program på de mkt hårt spärrade datorerna, vanliga standard HP´s med 40/80 GB HDD. Har själv kört Firefox med alla teman och plugin, Bitcomet (laddar just nu NFS MW, i skolan! Hehe..), och massa andra härliga program med coustom instal sedan jag fick mina inloggningsuppgifter Problemt då, sedan bara några dagar tillbaka har kommunen börjat blockera/censurera vissa hemsidor, allt från porr till vanliga bloggar, IDG, PSP-Hacks, Plock! Verkar som någon okompetent gammal gubbe klickat på några länkar på måfå.. Vet om Proxyservrarna, men, Hur gör man?? De blockar till och med de sidorna där det står om dem från skolan.. tänkte prova lite olika anonymiserande plugin i Firefox också, men vad tror ni?? Hur ska jag göra för att kunna surfa fritt i Sverige 2006?? MTFS Oliver;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 http://www.fajaf.com/lokalt/anfi/index.html Själv har jag testat "Tor" med "privoxy". Följ instruktionen så får du ett tillägg till Firefox där också. Fast det går slött. Mycket slött. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Fast det går slött. Mycket slött. Hej Förhoppningsvist ännu slöare när operatörerna drar på "throttlarna" i deras routrar vilket de kommer att göra. Vilka stolleideer ! totala anarkin om alla kunde glida omkring osynligt. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Okeii.. tack för svaren , men menar du: http://tor.eff.org/cvs/tor/doc/tor-doc-win32.html ?? Verkar vara rätt så kompliserat.. finns det inget lättare sät?? MVH Oiver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Hej Oliver..... Operatörena kommer INTE att acceptera ökning av anonym trafik....... Dom stryper (throttlar) i routrarna för den här trafiken. Vilka vill du hjälpa, Pedofiläckel ? Snuskgubbar ? Låt dom som behöver det här använda anonyma tjänster. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Jag vill hjälpa mig själv och mina kompisar En kille i klassen går förnärvarande i kryckor, han får låna nyckeln som går till hissen, Och Datasalen! Så vi brukar smyga in där på matrasterna och leka med datorerna Hittade en fin sida, http://www.anonymization.net/anonymity/ano...5f09/index.html Men problemet är att den bara är kompitabel med FF 1.0 Är det någon som vet hur man moddar plugins så att de funkar i 1.5?? Någon?? MVH Oliver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Hmmmmm? "Va faun" ska ni vara anonyma för........... Operatörena kommer INTE att acceptera att trafiken ökar. Samlar du på något p2p album eller ? Fundera på det där med pedofiler.......... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Men va f*n, jag är Inte en pedofil. Det handlar inte om anonymitet utan om att komma in på sajter som kommunen blockerar på mkt vaga grunder.. plus att det inte står ett skit om det i våra kontrakt som alla var tvungna att skriva under.. That´s a pain in the ass.. MVH Oliver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 Men va f*n, jag är Inte en pedofil. Det handlar inte om anonymitet utan om att komma in på sajter som kommunen blockerar på mkt vaga grunder.. plus att det inte står ett skit om det i våra kontrakt som alla var tvungna att skriva under.. That´s a pain in the ass.. MVH Oliver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Olivermannen Skrev: menar du: http://tor.eff.org/cvs/tor/doc/tor-doc-win32.html ?? Svar ja. Sen kan man öppna dosfönstret och skriva: net config server /hidden:yes Plun. Nu förstår jag varför du var emot osynlighet. Pedofiler. :twisted: 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Plun. Nu förstår jag varför du var emot osynlighet. Pedofiler. :twisted: Hej Fiskalen Tjau, det är mycket mer också som skulle göra Internet totalt laglöst om det här fick fäste. Nu sitter många med sina DC++ "samlaralbum" och är rädd för "Ponten" men att tro att anonyma servrar skulle lösa detta är enbart korkat. Hursomhelst håller operatörerna stenhård koll på det här och kommer inte att acceptera att trafken ökar via anonyma servrar eller på portar där den anonyma trafiken körs. Det finns ju även tex oliktänkande kineser som behöver anonymitet för att inte åka på ett "nackskott"................... :cry: Så låt dessa köra den här trafiken. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Jag tycker det bara är kul med osynlighet. Nu när myndigheterna får logga oss, ville jag bara köra med lite civil olydnad. Man ska ändå inte syssla med nått jävelskap. Det går inte att gömma sig för polisen. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Hej Internet har alltid varit loggat, det var enbart den svenska datainspektionen som fick för sig att det inte var så. Nu har de då backat och insett att IP adressen faktiskt släpas med överallt enligt Internet standard. Men en IP adress kan ju enbart operatören se vilken den tillhör. Nu gör inte Operatörerna så mycket åt detta eftersom många skaffat bredband just för att "tanka"......... Men nu finns anonymitetssätten och de kommer att gå i snigelfart, var så säker. Bara dumt att tro något annat, eventuellt får man fram någon tjäsnt som funkar ett tag men det kommer snabbt att strypas av operatörerna för ingen har något intresse av att det blir fler osynliga "snuskgubbar" i tex Lunarstorm. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts