Gå till innehåll

Återställning via backup W7 64


sysk167

Recommended Posts

Nu har man klantat sig rejält! Skulle hjälpa em kompis att nolla en hårddisk ("lågnivå-formatering") med hjälp av Seagates hårddisk-pgm.

Råkade ta min egen disk då detta gjordes. Har dock en rätt ny backup gjord med W7's egna backup-pgm.

Efter backup var gjord avslutade jag med att skapa den speciella skiva man tillråds att skapa för att kunna använda sig av backupen på bästa sätt (vad som nu menas med "bästa sätt"?).

Hur måste jag göra på enklaste sätt? Disken är alltså i nuläget oformaterad.

Min gissning blir att först knö in W7-skivan & formatera & först därefter möjligtvis köra backupen som man normalt startar från den speciella skivan som skapades vid backupen.

OBS! Själva backup-filen finns på en löstagbar USB-hårddisk.

Eller måste jag börja med installation av W7 & först därefter gå vidare med backupen?

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt! Det var redan förkryssat att formatering skulle ske.

Word, Windows updates, alla 3 användarna inkl lösenorden, uTorrent - allt åter som det var för ca 3 veckor sedan.

Denna backup ska köras mer regelbundet numera.

Den tar ju bara in förändringarna & tar bort gamla backupen.

Mkt bra

Tack för tipset att bara köra direkt fr skivan.

Enda trixet var att backupen var på USB-hårddisk & den var istoppad i dockan (HP's) &

den hittades inte igen. Jag bara tog ut den & in med den igen så hittades den igen helt plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...