Silenz Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 När jag startar datorn och Win 7 skrivbordet laddar så kommer nästan nätverket (trådlösa) igång sist. Detta resulterar i att visa gadgets inte tror att jag har någon uppkoppling och visar connection error. Vart så länge och undrar om man kan ändra ordning på uppstarten så det kommer igång snabbare? Datorn har 8gb ram och startar i övrigt snabbt. Kan tillägga att jag provat med Win 7s eget konfig verktyg och med Dlinks men samma sak. Något tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 (edited) Hej, här finns det ett tips om detta, på engelska. http://windows7themes.net/change-boot-order-in-windows-7.html Mvh Mats H Edit: Denna länk var nog mera riktad till dual boot, se e-sons, är nog mera vad du söker. Edited May 20, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Startup Delayer verkar fungera bra! Autokonfigurationen var dock inte den bästa här... man får kontrollera och eventuellt ändra manuellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 (edited) Startup delayer verkar vara det som fattas här Men det buggar för den blir nåt fel när jag väljer att den ska delaya Sidebar för när jag startar om stoppar nåt den när deley tiden gått ut och sidebar ska starta. Kan det vara UAC? Edited May 20, 2010 by Silenz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Nej det behövs inte... sätt en fördröjning på styrprogrammet sidebar.exe, så tar det hand om alla gadgets på en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 (edited) blir nåt fel så öppnas en tom ruta och så står det nåt om c/windows. Kanske gör nåt fel. Det händer varje gång datorn startas Edited May 20, 2010 by Silenz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 (edited) blir nåt fel så öppnas en tom ruta och så står det nåt om c/windows. Kanske gör nåt fel. Det händer varje gång datorn startas Ja, som jag sa i första inlägget så är autokonfigurationen inte den bästa. Då får kolla sökvägen till sidebar.exe och ändra manuellt. Edit: Svensk språkfil till Startup Delayer, om du vill ha det! Bara att packa upp till programmappen (C:\Program Files (x86)\r2 Studios\Startup Delayer). Startup Delayer_SV.zip Edited May 21, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts