Gå till innehåll

Ett spel funkar inte snälla hjälp


roz

Recommended Posts

Hej, har en dator som har 4gb ram 500gb hårddisk samt 3.0 ghz dual processor. Jag vill köra the sims 3 men varje gång den laddar tills mindre än hälften så stänger den bara ner, har uppdaterar grafikkortet som är en ati x600 och har windows 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna hjälpa dig kan det vara bra att veta om det är äkta eller pirat. Jag dömer inte någon, men flera möjliga problem kan uteslutas om man reder ut begreppen.

Har du uppdaterat spelet också? Det finns ett antal patchar till Sims 3 på officiella kanaler.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått spelet av en kompis så antar pirat men jag har patchat och installerat alla uppdateringar

Ah... ok. Då är svaret ganska enkelt.

Naturligtvis ska vi inte prata om piratkopior och hur de ska användas, det är ju ett brott mot forumreglerna. Men de filer som du fått byta ut för att få spelet att fungera är troligen undermåliga... eftersom du har ett piratkopierat spel så antar jag att du vet var du hittar dessa filer. Även hur de fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej faktiskt inte så vet jag inte vad du talar om, du kan annars skicka mail till waow12@hotmail.com

En crack gör bl.a. att du kan spela ett spel utan skivan i CD/DVD läsaren. Detta är ej tillåtet då du ej betalt för spelet och att cracken i sig kan skapa problem som kan vara att spelet inte startar, att de hänger sig eller att du får CTD (Crash to desktop)

Men låt oss säga att du inte har en crack, då hade jag testat att uppdatera Direct X och grafikkortets drivrutiner.

Direct X

Ati drivrutin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...