What Gives? Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Hej! Jag får en liten "säker borttagning av maskinvara"-ikon i nedre högra hörnet, och när jag klickar på den talar den om för mig att det gäller mitt nätverkskort. Skulle gärna bli av med det här meddelandet, eftersom nätverkskortet sitter inuti datorn (!), men har inte riktigt förstått hur... Kan någon förklara varför datorn betraktar det som en anslutningsbar enhet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Hej, har du någon extern enhet ansluten via USB? Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Jag fick samma fenomen för min inbyggda fingeravtrycksläsare när jag först installerade W7, men det försvann efter uppdatering av drivrutinen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis86 Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Är det en stationär eller bärbar? Jag får upp säker borttagning av nätverkskortet på min NX9420. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Det kanske kan vara så att du har en mobiltelefon med medföljande programvara inlagd i datorn? Jag hade samma fenomen med en Nokia jag hade tidigare. Modemdrivrutinerna la till modemet som en USB-enhet i "Säker borttagning" // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
What Gives? Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Jag kör på en Compaq 615 (bärbar alltså). Använder ibland extra minne och mus i USB-portarna, men meddelandet nämner nätverkskortet (Broadcom) specifikt. Testade att "ta bort" kortet i enhetshanteraren för att återinstallera det, men med samma resultat... Ingen programvara för mobil. Tankar mellan telefon och dator via bluetooth ibland. Ska leta vidare efter nya broadcomdrivisar och se om det hjälper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts