Gå till innehåll

windowsproblem vid utskrifter


erlingb

Recommended Posts

Jag har en Packard Bell, knappt ett år gammal. Till den ansluten en HP C5180 via USB-kabel. För ca 1 månad sen( ungefär samtidigt med uppgradering till SP2) uppstod problem vid utskrift av dokument. Utskriften hamnar i skrivarkö och skrivaren låser sig. Samtidigt blir jag utslängd från det trådlösa nätverket. Kan ej stänga ned datorn på vanligt sätt, datorn hamnar i läget "windows avslutas", och jag måste stänga av datorn via strömställaren. Då datorn startas om i felsäkert läge fungerar nätverket igen. Jag har provat med olika systemåterställningstidpunkter men felet kommer tillbaka. Jag har installerat om skrivaren ett antal gånger utan att det hjälper. Ibland skriver skrivaren ut några dokument men senare låses utskrifterna i skrivarkö, jag blir utslängd från Internet, windows går ej att stänga av etc........Jag har försökt med en återställningspunkt innan SP2 men detta tillåter inte datorn. Systemåterställningen låser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du HP´s program och drivrutiner? Testa i så fall med att avinstallera allt från HP och låt Vista hämta ner drivrutinerna, de brukar fungera bättre.

Alternativt HP´s basdrivrutiner, http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=2093&lc=sv&cc=se&dlc=sv&sw_lang=&product=1153481#N624

Skrivaren är installerad via PnP i Vista och den har fungerat utmärkt fram till för ca 1 månad sen. Har nu provat att avinstallera skrivaren och istället installerat HP drivrutiner (156 MB) men installationen låser sig. Då jag försöker avinstallera allt från HP låser sig även avinstallationen. Jag har nu avinstallerat allt via Windows lägg till/ta bort program och installerat skrivaren via Vista men problemen kvarstår. Är det dags att köra win recovery-skivan som jag brände då datorn var ny eller köpa ny skrivare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att det är många som har problem när jag googlar på Vista C5180, så det verkar vara en kombination som inte fungerar så bra.

Så frågan är väl om du inte hamnar i samma situation igen med den skrivaren om du kör en recovery. Kan du testa med en annan skrivare så är väl det enklast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...