Gå till innehåll

Scrolla


Recommended Posts

Helt plötsligt efter en systemåterställning funkar inte mushjulet.

Vad kan ha gått snett?

Någon som kan hjälpa mig?

Tackar på förhand.

/candela

Avinstallera musen från enhetshanteraren... starta om datorn och låt windows installera om musen. På så sätt borde det fungera igen.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera musen från enhetshanteraren... starta om datorn och låt windows installera om musen. På så sätt borde det fungera igen.

// Manneman

Tack Manneman. Normalt skulle detta lyckas, men så är inte fallet.

Trycker jag ner mushjulet så kan jag dra ner/upp (en cirkel med rörelseriktningar visas) men tidigare

möjlighet att scrolla med mushjulet uteblir.

Problemet kom när jag försökte avinstallera Office 2010 Beta. Office-programmet ligger kvar, har misslyckat med avinstallation. Har använt Revo uninstall utan att lyckas. Avinstallation via kontrollpanelen omöjligt. Det händer inget

när jag försöker avinstallera.

/candela :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej candela!

Skulle gissa på någon sammanlänkad dll fil blivit skadad eller borttagen vid avinstallationen av Office som hänger samman med muspekaren.

Kanske någon drivrutin har råkat bli inblandad också.

Enda raka i ett sånt här fall är & friska upp filerna och registret på nytt genom låta installera om muspekaren antingen via enhetshanteraren eller med medföljande programvara som följde med musen om detta finns.

En annan grej som kan hjälpa kanske är & skanna igenom registret med CCleaner, kanske där finns något som ligger & bromsar musen någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p
Postad (redigerade)

Hej candela!

En annan grej som kan hjälpa kanske är & skanna igenom registret med CCleaner, kanske där finns något som ligger & bromsar musen någonstans.

Hur ofta ligger det sträng "för mycket" och bromsar? Jag tror inte ccleaner & mbam löser alla h-varu-problem, som ofta lämnas som "support".

Candela.. du har en sträng för "lite".

hade jag varit i dina kläder så hade jag tagit hem programvaran till musen, (som är onödig oftast)

Den kanske kommer lägga tillbaka strängarna för dej, testa?

(Alt 2. testa med en annan HID-mus, alt 3. testa en annan port, det viktiga är att få den att "söka" och lägga upp sej igen.)

Redigerad av jens.p
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta ligger det sträng "för mycket" och bromsar? Jag tror inte ccleaner & mbam löser alla h-varu-problem, som ofta lämnas som "support".

Candela.. du har en sträng för "lite".

hade jag varit i dina kläder så hade jag tagit hem programvaran till musen, (som är onödig oftast)

Den kanske kommer lägga tillbaka strängarna för dej, testa?

(Alt 2. testa med en annan HID-mus, alt 3. testa en annan port, det viktiga är att få den att "söka" och lägga upp sej igen.)

Tack för alla tips. Testade min gamla mus med kula och då funkade det. Skall köpa en ny optisk.

Blir en Logitech.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Candela.. du har en sträng för "lite".

hade jag varit i dina kläder så hade jag tagit hem programvaran till musen, (som är onödig oftast)

Den kanske kommer lägga tillbaka strängarna för dej, testa?

(Alt 2. testa med en annan HID-mus, alt 3. testa en annan port, det viktiga är att få den att "söka" och lägga upp sej igen.)

Vad vore inte en Sommar utan en runda med en "riktig" Strängläggare?

Visspa grädden här

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...