Heylon Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Hej ! Ny här och söker lite hjälp. När jag ska gå in på en annan dator i mitt nätverk hemma så kommer dialogrutan om att man ska ange lösenord för den datorn .Undrar om någon vet hur man fixar detta , antingen ta bort lösenordsfunktionen eller hitta lösenordet. Tacksam för hjälp Heylon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Hej! I ett 2000-nätverk jag kommer i kontakt med ibland, är lösenordet (eller var det användarnamnet!?) "Administratör". Vet dock inte om det funkar på ditt XP-nätverk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaeran Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Hej, Har Du provat med att klicka enter-tangenten direkt utan att ha skrivit ngt? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Hej På ett nätverk med Xp-Home maskiner så är det windows som sätter lösenord för "Gäst" kontot via förenklad fildelning som standard. På Xp-pro finns möjligheten att stänga av förenklad fildelning. Du kan även via utdelningen ställa in vem/vilka som får tillåtelse att komma in och vad de får göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylon Posted January 22, 2006 Author Share Posted January 22, 2006 Blaeran: Japp har testat det. Venoms: I homeversionen, hur får jag fram lösenordet då Mvh Heylon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Du kan även testa med att logga på med Administratör och sedan via Start -> Kör skriv: datornamnc$ dollartecknet är en standard dold utdelning för admin...kommer du in då är det bara rättigheter som saknas. Du kan naturligtvis prova med den utdelade katalogen också t.ex datornamnspel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts