emilsomfan Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Hallå! Efter att jag har lagt till en plats på min externa hård disk i mitt film bibliotek går det inte längre att stänga av disken. Försöker jag göra en säker borttagning av maskinvara får jag ett varningsmeddelande om att disken fortfarande används av ett annan program. Detta programmet måste vara explorer för om tar jag bort platsen i biblioteket så går det utmärkt igen. Kan jag komma runt detta på något smidigt sätt? /Emil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 (edited) Om du högerklickar i utforskaren på den externa disken, går det gå att välja säker borttagning, om det inte funkar nere vid klockan och varningen kommer, på Win 7. Så har det varit hos mig någongång om du nu kör Windows 7, vilket jag antar. Edited May 30, 2010 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Problemet kan vara det samma som för nätverkslänkar i bibliotek. Du kan testa metod 2 i länken om inte OlleBulls tips funkar. http://www.sevenforums.com/tutorials/4617-libraries-include-network-folder.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts